۰ نفر

رییس اتاق اصناف تهران؛

تضمینی برای بستن ماندن واحدهای صنفی در صورت ادامه تعطیلات نیست

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 522274
تضمینی برای بستن ماندن واحدهای صنفی در صورت ادامه تعطیلات نیست

رییس اتاق اصناف تهران گفت: در صورت تمدید مجدد تعطیلات کرونایی اصناف، تضمینی برای بسته ماندن واحدهای صنفی وجود ندارد.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قاسم نوده فراهانی در مورد آخرین تصمیمات برای ادامه تعطیلی واحدهای صنفی برای کنترل شیوع ویروس کرونا، گفت: تصمیم گیری در مورد ادامه یا توقف تعطیلی اصناف باید توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ شود و هنوز جلسه ای در این مورد برگزار نشده است. 

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری جلسه امروز ستاد کرونای استان تهران، بیان داشت: در جلسه امروز این ستاد مطرح کردم که در صورت تصمیم گیری برای ادامه تعطیلی واحدهای صنفی، تضمینی برای اجرا وجود ندارد.  

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اصناف، گفت: اگرچه اصناف خود را مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا می دانند اما ممکن است در صورت تمدید مجدد تعطیلی واحدهای صنفی برخی اصناف از این موضوع تخطی کنند و اقدام به بازگشایی واحدهای صنفی کنند زیرا  با وجود مشکلات اقتصادی امکان ادامه این شرایط برای دارندگان واحدهای صنفی امکان پذیر نیست. 

وی بیان داشت: یکی از مکان های شیوع ویروس کرونا مترو و اتوبوس ها هستند که جمعیت فراوانی روزانه مجبور به استفاده از این خدمات عمومی شهری هستند اما هنوز اقدام موثری برای کاهش جمعیت در اتوبوس و مترو صورت نگرفته است. 

نوده فراهانی  ضمن اشاره  به شلوغی های مترو، اتوبوس و حمل و نقل عمومی بیان داشت: امروز در ستاد کرونای استان تهران گزارشی ارائه شد مبنی بر اینکه پروتکل های بهداشتی در ادارات رعایت نمی شود و برخی از پرسنل ادارات از زدن ماسک امتناع می کنند. 

نوده فراهانی اظهار داشت: تعطیلات اصناف تا روز جمعه ادامه دارد و احتمالا ستاد ملی کرونا ظرف یکی دو روز آینده  با برگزاری جلسه ای در مورد ادامه و یا توقف تعطیلات اصناف تصمیم گیری خواهد کرد.  

وی بیان داشت: اصناف تهران آماده اجرای هر نوع پروتکل بهداشتی هستند اما بسته بودن واحدهای صنفی با توجه به شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست.