۰ نفر

برای پسردار شدن باید چه رژیمی داشته باشیم؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 522049
برای پسردار شدن باید چه رژیمی داشته باشیم؟

البته که سالم بودن بچه، بیش از هرچیزی برای پدر و مادر اهمیت دارد، شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که ترجیح می‌دهید در آینده یک پسر بچه‌ی شیرین داشته باشید. برای اینکه بدانید می‌توانید با تغذیه بر جنسیت فرزند خود اثر بگذارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

برای اینکه در جنسیت بچه موثر باشید و ترتیب کودکانتان را به شکلی که ترجیح می‌دهید داشته باشید، روش‌ها مختلفی وجود دارد. یکی از آن‌ها تغذیه است که برخی از این توصیه‌های تغذیه‌ای و رژیم پسر دار شدن توسط متخصصان تأیید شده و برخی دیگر در حد توصیه‌های خانگی اند. 

آیا رژیم غذایی در جنسیت جنین تاثیری دارد؟

بیشتر طرفداران علوم سنتی هستند که جنسیت را متأثر از برنامه غذایی مادر می‌دانند. اما در علوم پزشکی، هنوز هم میان متخصصان بحث‌های زیادی در رابطه با تاثیر تغذیه بر جنسیت کودک مطرح است. عده‌ای از متخصصان تاثیر تغذیه را به کل انکار می‌کنند. برخی دیگر با توجه به آمارها، تاثیر تغذیه را در این باره محتمل می‌دانند.

تعداد کسانی که تجربه‌ی تغییر برنامه غذایی را داشتند و در نهایت هم جنسیت بچه همان که پیشبینی کرده بودند شد و پسردار شدند کم نیست. با این وجود در ادامه توصیه‌های مطرح شده که به شما برای پسردار شدند کمک می‌کنند، را توضیح خواهیم داد.

برنامه‌ی غذایی پسردار شدن

تغذیه مادر به دو دسته‌ی تغذیه‌ی قبل از بارداری و حین بارداری خلاصه می‌شود که می‌تواند جنسیت بچه‌ی شما را تعیین بکند.

رژیم غذایی مادر در دوره اقدام به بارداری

  • بنابر توضیحات سایت مینت، برای اینکه پسر دار شوید، در رژیم غذایی خود از غذاهایی که سرشار از سدیم هستند، استفاده کنید. به همین جهت، خوراکی‌های شورتری همچون سیب زمینی سرخ شده (مخصوصا سیب زمینی شیرین) برای شما مفید خواهند بود. اما دقت کنید که بعد از بارداری مصرف این غذاها را کم کنید.
  • رژیم غذایی سرشار از نمک، ژامبون، تخم مرغ و غذاهای دریایی، برنامه غذایی مناسبی برای کسانی است که ترجیح می‌دهند بعد از این دوره یک نوزاد پسر داشته باشند.
  • یکی از چیزهایی که مصرف آن برای پسردار شدن بسیار توصیه می‌شود، رژیم غذایی پر از پتاسیم است. برای اینکه احتمال پسردار شدن خود را بیشتر کنید، از خوردن روزانه میوه‌هایی همچون موز، سیب و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و اسفناج غافل نشوید.

مصرف این غذاهای پر پتاسیم باعث شکل گیری یک محیط قلیایی شده و PH خون شما را افزایش می‌دهد. این محیط برای رشد جنین پسر در رحم شما مناسبتر خواهد بود.

  • شما همینطور برای پسردار شدن به مصرف غذاهای مغذی که انرژی بیشتری به بدن شما می‌رسانند، احتیاج دارید. به خاطر همین خصوصا در وعده صبحانه این رژیم را رعایت کنید و از غلات صبحانه که از مواد مغذی غنی شده باشند، غلات نشاسته‌ای همچون نان‌ ( خصوصا نان جو) و سیب زمینی در این وعده استفاده کنید.
  • همچنین در صورتی که مشکلی برای شما پیش نیاورد، خوردن مقدار زیاد از غذاهای گوشتی و غذاهای دریایی به شما برای تأمین مقدار روی کافی برای پسردار شدن کمک خواهد کرد.
  • علاوه بر مواردی که اشاره شد، در صورتی  که مادر یک رژیم غذایی پرکالری‌تر داشته باشد، احتمال به دنیا آوردن فرزند پسر برای او بیشتر خواهد بود. تحقیقاتی که در این باره شده این فرضیه را مطرح می‌کرد که خونی که سطح بالاتر گلوکز و کالری در خون، پسر را ترجیح می‌دهد.

طبق آمارهایی هم که از مادران باردار در سال‌های مختلف جمع آوری شد، یک محیط غنی از گلوکز تاثیر مستقیم بر جنسیت بچه دارد و هرچه محیط قندی و میزان کالری بدن مادر در دوره‌ی بارداری بیشتر باشد و سطح گلوکز بالاتر باشد، احتمال پسردار شدن بیشتر می‌شود.

همچنین با هدف پسردار شدن از خوردن مواد خوراکی زیر در این دوره خودداری کنید:

  • همانطور که گفته شد برای پسردار شد محیط قلیایی مناسبتر است؛ بنابراین از خوردن غذاهای تندی مانند سرکه، آب مرکبات و میوه‌های رنگی خودداری کنید.
  • همچنین از مواد غذایی لبنی مثل شیر، پنیر یا بستنی صرفه نظر کنید.

رژیم غذایی شما قبل از بارداری در وضعیت جنین و سلامتی او و همینطور جنسیت او هنگام بارداری نیز موثر است.

نکات غذایی پسردار شدن برای قبل از بارداری هم تفاوت چندانی با زمان بارداری ندارد. در این دوره در خوردن سیب زمینی و موز کوتاهی نکنید؛ همچنین نسبت به خوردن لبنیات خصوصا مقدار زیاد آن صرفه نظر کنید

وعده‌ی صبحانه در این دوره بیشترین تاثیر را در جنسیت بچه دارد. این وعده را سرشار از پتاسیم و مواد مغذی کنید. برای مثال غلات غنی شده با مواد مغذی به همراه موز یک وعده‌ی صبحانه ایده آل برای آن‌هایی است که در آرزوی داشتن پسر هستند و افراد زیادی با به کار گیری این توصیه به نتیجه دلخواه خود رسیده اند.

رژیم غذایی پدران قبل از  بارداری نیز در تعیین جنسیت جنین موثر است. برای مثال رژیم غذایی سرشار از روی و همچنین کافئین احتمال پسردار شدن را بیشتر می‌کند.