۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش؛

استخدام معلمان حق التدریس تا بهار امسال نهایی می‌شود

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 522010
استخدام معلمان حق التدریس تا بهار امسال نهایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش بهبود وضعیت نیروی انسانی رر از موضوعات مورد توجه این وزارتخانه براساس سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی در حال رسیدن به یک آرامش نسبی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حاجی میرزایی ادامه داد: تعهدات ایجاد شده برای استخدام باید سرو سامان پیدا کند، از این رو وضعیت همه افرادی که پیش از سال ۹۲ با ما همکاری کردند، روشن شد و تا بهار امسال نهایی می شود، بنابراین تعهدی نسبت به تعهدات گذشته نخواهیم داشت.

وضعیت استخدام نیروهای پیش از سال ۹۲ تا بهار امسال نهایی می‌شود

وی عنوان کرد: همچنین استخدام افراد در آموزش و پرورش پس از سال ۹۲ به این سمت هم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و رجایی صورت می‌گیرد که از طریق دانشجو معلم و ماده ۲۸ می توانند هر ساله متناسب با وضعیت نیرو جذب کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در این مدت، به سمت جذب نیروی توانمند و سازمان‌یافته و دقیق در آموزش و پرورش نزدیک می شویم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همچنین مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ شده و روی ضوابط معلمی در دبیرخانه شورای آموزش عالی کار می‌شود تا وضعیت نیروی انسانی آرامش بیشتری پیدا ‌کند و نیروها با اطمینان خاطر و امنیت شغلی بهتری بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وزیر آموزش و پرورش پیشتر از تعیین تکلیف تمام مشمولان قانون استخدام در سال ۱۴۰۰ خبر داده بود. وی در این باره گفت: معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از مشمولان به شمار می‌روند. حدود دو سوم این نیروها وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند و مابقی نیز در ماه های نخست سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می شوند. همه آنان در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت خواهند کرد.