۰ نفر

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان؛

خوابگاه‌ها همچنان تعطیل می‌مانند

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱:۵۲
کد خبر: 521592
خوابگاه‌ها همچنان تعطیل می‌مانند

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاهی تعطیل هستند، گفت: خوابگاه های ما در پیک فعلی کرونا همچنان تعطیل خواهند ماند و اگر قرار باشد دانشگاه‌ها پس از عبور از شرایط فعلی باز شوند آموزش ما همچنان به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجید صفاری نیا ضمن بیان این مطلب، با بیان اینکه در حال حاضر محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه ها تعطیل هستند، گفت: به دلیل افزایش شیوع کرونا ویروس، امکان پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها وجود ندارد و محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی نیز تعطیل هستند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در برخی خوابگاه ها صرفا در موارد خاص آن هم با مجوز شورای دانشگاه به دانشجویان اجازه حضور داده می شود که البته این افراد عمدتا دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دکتری هستند که پروژه تحقیقاتی دارند ضمن اینکه خوابگاه های متاهلی نیزدر شرایط فعلی تعطیل نشده اند.

 صفاری نیا گفت: ما تلاش کردیم این واقعیت را به دانشجویان بقبولانیم که باید زندگی در حباب را پیش ببرند. یعنی یاد بگیرند برای محافظت از خود در این شرایط،فضای فیزیکی و ارتباطی آنها در درون یک حباب قرار بگیرند بر این اساس بتوانند در این فضا تعاملات خود را پیش ببرند.

وی همچنین با بیان اینکه مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه ها آمادگی ارائه گواهی سلامت به دانشجویان را دارند، گفت: تاکنون دانشجویانی که از فضاهای خوابگاهی استفاده می کردند ناگزیر می شدند ابتدا غربالگری شوند یعنی اقدامات تب سنجی و حتی در برخی از موارد انجام تست های PCR را انجام دهند و گواهی آن را به مسئولان خوابگاه ارائه دهند.اما در حال حاضر این آزمایشگاه ها در بسیاری از دانشگاه ها مستقر هستند و ابن تست ها در دانشگاه از دانشجویان خوابگاهی گرفته می شود. ما آمادگی ارائه گواهی سلامت به دانشجویان را نیز داریم.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه خوابگاه ها تا عبور از موج فعلی کرونا تعطیل خواهند ماند، گفت: اگر قرار باشد دانشگاه ها بعد از شیوع کرونا مجددا بازگشایی شوند شیوه آموزش ما همان آموزش ترکیبی حضوری و مجازی خواهد بود.