۰ نفر

واکنش واعظی نسبت به خبر کاندید شدن در انتخابات

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱:۱۷
کد خبر: 521583
واکنش واعظی نسبت به خبر کاندید شدن در انتخابات

رییس دفتر رییس جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رییس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تا کنون نه شخص رییس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی با اشاره به دستور جلسه اخیر حزب اعتدال و توسعه گفت: موضوعی که در جلسه اخیر حزب مورد تاکید قرار گرفت این بود که باید حتماً برای مشارکت بالا در انتخابات تلاش کنیم و مردم باید در این خصوص تشویق شوند تا انتخابات پیش رو انتخاباتی باشد که بتواند مسائل مردم را حل کند و توطئه خارجی را خنثی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اعتدال و توسعه در جلسات خود در خصوص داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به مصادیق ورود کرده است؟ خاطر نشان کرد: هنوز به موضوع بررسی مصادیق ورود نکرده‌ایم و درحال بررسی هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ائتلاف کردن با گروه‌های سیاسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه «هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده است»، اظهار کرد: تا کنون افراد زیادی جهت کاندیداتوری در انتخاباتی اعلام حضور کردند اما در حال حاضر نمی‌دانیم افراد اصلی چه کسانی هستند. 

واعظی همچنین درباره گمانه‌زنی‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رییس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری مطرح می‌شود، تصریح کرد: تا کنون نه شخص رییس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است. مهمترین موضوع برای ما مشارکت بالا و انتخابات سالم است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تجهیز دفتری در پاستور برای علی لاریجانی و طرح ادعایی مبنی بر اینکه این اقدام در جهت حمایت از وی انجام شده‌است، گفت: سالهاست که لاریجانی از طرف مقام معظم رهبری و رییس جمهوری موضوع چین را دنبال می‌کنند. زمانیکه ایشان نماینده مجلس بودند نیز اضافه بر مسئولیت ریاست مجلس موضوع چین را دنبال می‌کردند و پس از اتمام دوره نمایندگی در مجلس نیز ما از ایشان خواستیم که موضوع چین را دنبال کنند و ایشان نیز پذیرفتند؛ بالاخره وقتی ماموریتی به ایشان داده می‌شود، باید لوازم آن را هم فراهم کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پایان در پاسخ به اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارید؟ اظهار کرد: نه چنین خبری نیست.