۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ؛

خبرنگاران در اولویت سوم دریافت واکسن هستند

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲
کد خبر: 521558
خبرنگاران در اولویت سوم دریافت واکسن هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر واکسیناسیون رایگان علیه کووید۱۹ در قالب نظام شبکه و طبق اولویت‌بندی صورت گرفته، تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رییسی ، گفت: ما قطعا متعهد هستیم و واکسیناسیون بحث دیروز و امروز نیست و همه کسانی که در حوزه سلامت کار می‌کنند و حتی عزیزان سازمان جهانی بهداشت، کشورهای همسایه و... می‌دانند که ما یکی از قوی‌ترین نظام شبکه‌ها را در سطح منطقه داریم.

واکسیناسیون رایگان کرونا در نظام شبکه کشور و براساس اولویت‌بندی

وی افزود: ما همواره واکسیناسیون روتین کشور را رایگان انجام دادیم و بحث دیروز و امروز نیست. در مورد واکسن کرونا هم آن واکسنی که در سطح شبکه توزیع شود قطعا رایگان خواهد بود و این موضوع قطعی است و به هیچ وجه بحث اینکه بخواهیم پولی از کسی بگیریم وجود ندارد.

اگر در اولویت نیستید صبر کنید تا نوبت‌تان شود

رییسی تاکید کرد: اگر کسی در اولویت دریافت واکسن نباشد باید صبر کند تا نوبتش شود که بتواند واکسن را دریافت کند. در همه دنیا اولویت بندی وجود دارد و کشورهای بزرگی که خودشان تولید واکسن دارند هنوز نتوانسته‌اند همه گروه‌ها را واکسن بزنند و بر اساس اولویت پیش رفته‌اند. کشوری مثل چین که خودش تولید کننده است و از نظر مالی و تحریم هم مشکل ندارد، ۹ درصد جمعیتش را واکسن زده و هنوز ۹۱ درصد جمعیت واکسن نزده‌اند. قطعا آن ۹ درصد هم بر اساس اولویت بوده‌اند و برنامه ما هم بر اساس اولویت بندی ادامه خواهد یافت.

براساس اعلام کانال خبری وزارت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: ان‌شاءالله اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و ... خواهیم رسید.