۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
کد خبر: 521557
افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر

کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه و چهارشنبه به سبب وزش باد گرم در سواحل دریای خزر دمای هوا در این مناطق بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه امشب در غرب و جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق فارس، یزد، کرمان بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می‌شود افزود: روز دوشنبه در کرمان، شمال هرمزگان ،سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

او ادامه داد: روز سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم بوده و در شمال غرب بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان بیان کرد: روز چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و اوایل شب در استان‌های گیلان، مازندران، افزایش ابر و بارش خفیف باران رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز پنجشنبه در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز و زاگرس بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

او یادآور شد: دمای هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب وزش باد گرم در سواحل دریای خزر از ۶ تا ۱۰ درجه افزایش یافته، ولی از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای به شرایط عادی برمی گردد.

این کارشناس هواشناسی درباره آب وهوای تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران به ۲۵ درجه و کمترین آن به  ۱۷ درجه می رسد.