۰ نفر

واکسن جانسون در آمریکا با برچسب هشدار تزریق می‌شود

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبر: 521555
واکسن جانسون در آمریکا با برچسب هشدار تزریق می‌شود

آنتونی فائوچی مقام ارشد پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه با توجه به عوارض رخ داده بعد از تزریق واکسن تک دوز جانسون، پیشنهاد کرد که شهروندان آمریکایی باید با برچسب هشدار و محدود از این واکسن استفاده کنند.

به گزارش شبکه سی ان بی سی نیوز، دکتر ارشد پزشکی کاخ سفید اظهار کرد  که وی معتقد است ایالات متحده واکسن تک دوز جانسون را با برچسب هشدار یا محدودیت استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ ناظران بهداشتی آمریکا نیز از ایالت ها خواسته اند که پس از گزارش شش مورد لخته شدن خون در مغز در زنان، تزریق واکسن تک دوز جانسون را موقتاً متوقف کنند.

تا کنون ۷ میلیون نفر در آمریکا واکسن جانسون را دریافت کرده اند.

از میان افراد دریافت کننده واکسن جانسون تا کنون شش زن بعد از تزریق این واکسن دچار عارضه لختگی خون در مغز شده اند، عوارض واکنسون جانسون به طور میانگین شش تا ۱۳ روز بعد از تزریق ظاهر شده است.

سازمان غذا و دارو آمریکا نیز با توجه به رخداد عوارض اعلام کرد که توصیه برای توقف واکسن جانسون به دلیل احتیاط فراوان بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از ۳۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۰۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۵۸۰ هزار و ۷۹۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز بیش از ۲۴ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۸۹۲ نفر گزارش شده است.