۰ نفر

انبارداری موفق (۹ ویژگی انباردار موفق)

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 521462
انبارداری موفق (۹ ویژگی انباردار موفق)

اصلی‌ترین رکن یک انبار، انباردار است. بسیاری از بیزینس‌ها بواسطه داشتن یک انباردار متبحر پیشرفت‌های روز افزونی را تجربه می‌کنند. به کار گرفتن فرد مناسب برای مدیریت انبار برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد انبار بسیار مهم است. مدیریت یک انبار یک نقش پیچیده و چند وجهی است و برای موفق بودن نیاز به مهارت در زمینه های مختلف است.

اصلی‌ترین رکن یک انبار، انباردار است. بسیاری از بیزینس‌ها بواسطه داشتن یک انباردار متبحر پیشرفت‌های روز افزونی را تجربه می‌کنند. به کار گرفتن فرد مناسب برای مدیریت انبار برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد انبار بسیار مهم است. مدیریت یک انبار یک نقش پیچیده و چند وجهی است و برای موفق بودن نیاز به مهارت در زمینه های مختلف است.

ویژگی‌های انباردار موفق

ویژگی‎‌های مدیران انبار موفق عبارتند از:

توانایی سازمانی

یک انباردار با تجربه می داند که چگونه از همه ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد، استفاده کند تا تمامی فرایندهای انبار را با بیشترین کارآیی به ثمر برساند. آنها همچنین درک کاملی از نحوه مدیریت بهتر افراد و فرایندها برای دستیابی به سطح بالایی از بهره وری دارند.

دقت

با توجه به اهمیت شغل انبارداری و جنبه های مختلف آن، یک مدیر انبار موفق، هنگام نظارت بر انبار به دقت بالایی نیاز دارد. انباردار همواره باید اطلاعات دقیقی از جزییات موجودی و فعالیت‌های جاری انبار را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشد. استفاده از روش‌ های نوین انبارداری به انباردار کمک می کند تا با صرف کمترین میزان زمان و هزینه، بیشترین بهره‌وری را به دست بیاورد.

بکارگیری فناوری های روز

امروزه نرم افزارها و تجهیزات بسیاری در جهت مدیریت مکانیزه انبار وجود دارد که به کمک آنها می توان میزان خطا، اشتباه و خسارات انبار را به کمترین میزان ممکن می رساند و بهره‌وری را افزایش می‌ دهد.

رای دانا سیستم تهران برای انواع مختلف مشاغل از جمله مشاغل تولیدی و صنعتی، توزیع و عمده فروشی و تدارکات، بهترین راهکار‌های نرم افزاری‌ را در راستای مدیریت مکانیزه زنجیره تامین ارائه می‌دهد. این مجموعه بر پایه فن‌آوری روز دنیا در زمینه بارکد و سیستم‌های شناسایی خودکار پیشتاز است. نرم افزار انبارداری رای دانا سیستم تهران طوری طراحی و برنامه نویس شده است تا کلیه امور مدیریت انبار مانند رسید کالا، گزارش موجودی، حواله، انبارگردانی و ... با بیشترین دقت و کمترین دخالت نیروی انسانی انجام شود. نرم افزار انبارداری رای دانا سیستم تهران عملیات دستی مدیریت موجودی شامل شمارش و صدور اسناد کاغذی  را در انبار حذف کرده است. با مکانیزه کردن کلیه عملیات‌ها در انبار، بروز خطای انسانی در هنگام بارگیری و خروج کالا از جمله ارسال کم یا زیاد ارسال کردن کالا برای مشتری که خود سبب بروز مغایرت در موجودی و نارضایتی مشتری می‌شود را به حداقل می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02144976337  و 02144976395  تماس بگیرید.

2

ایمنی

ایمنی انبار باید اولویت اول انبار است، بنابراین یک مدیر انبار کارکشته همیشه این موضوع را در راس ذهن خود نگه می دارد. هدف نهایی این است که آسیب ها تا آنجا که ممکن است کم باشد ، که منجر به کارمندان شادتر، بهره وری بیشتر و بهبود عملیاتی همه جانبه می شود.

رهبری

مدیریت یک انبار نیاز به مهارت های افراد ، یعنی توانایی هدایت و ایجاد انگیزه در کارمندان دارد. یک مدیر انبار با احترام با سایر همکاران و کارکنان رفتار می کند، از نظرات و پیشنهادات دیگران استقبال می کند، در عین حال که دیسیپلین خود را حفظ می‌کند نسبت به افراد مجموعه خود منعطف است.

امانتداری

ویژگی اصلی یک انباردار امانتداری اوست. در انبار ممکن است کالاهایی با ارزش ریالی بسیار بالایی وجود داشته باشد، بنابراین صداقت، امانتداری، رازداری و ... همه از ویژگی های اصلی یک مدیر انبار قابل اعتماد است. کم شدن موجودی و سرقت یک مسئله رایج در تجارت است، اما هر مدیر عاملی می خواهد مطمئن باشد که انباردارش مقصر نیست.

حفظ آرامش

در انبار ، گاهی اوقات ممکن است اوضاع به درستی پیش نرود، انباردار با تجربه در این شرایط علاوه بر اینکه می‌بایست آرامش و اعتماد به نفس خود را حفظ کند، با به کارکنان خود نیز روحیه بدهد و شرایط را به دست بگیرد.

ارتباط خوب تامین‌کنندگان

انباردار باید با تامین‌کنندگان خود ارتباط بسیار خوبی برقرار کند. داشتن ارتباط موثر و خوب با تامین کننده باعث می‌شود در شرایط ویژه و خاص، بتوان روی کمک و همکاری تامین کنندگان به خوبی حساب کرد.

آموزش نیروها

کارکنان انبار باید از اهداف انبار، ماهیت کالای ذخیره شده در انبار، ابزارها، مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف انبار اطلاعات کاملی داشته باشد. انباردار باید به صورت دوره‌ای برای نیروهای خود جلسات آموزشی برگزار کند و سطح اطلاعات نیروهای خود را به روز و آپدیت نگه دارد.