۰ نفر

وکیل مدافع حمید بقایی:

معاون احمدی نژاد در بیمارستان روان پزشکی بستری شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۲۳
کد خبر: 521257
معاون احمدی نژاد در بیمارستان روان پزشکی بستری شد

مهران عبدالله ‌پور گفت: بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان است و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مدارا، مهران عبدالله ‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی با اشاره به وضعیت بقایی و مشایی گفت: بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان است و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان است. در این مدت یا تماما در بیمارستان بستری بوده و یا تحت معالجه مستقیم پزشکان مختلف و همه این موارد هم تحت نظارت پزشکی قانونی انجام می شود. در حال حاضر هم از حدود دو هفته قبل با تشخیص پزشکان معالج در بیمارستان بستری شده و فعلا هم مشخص نیست چه زمانی مرخص خواهد شد.

وی ادامه داد: مشایی هم با مرخصی استعلاجی در بیرون از زندان است. مشایی هم در این چند ماه چندین بار در بیمارستان بستری بوده و دو بار هم عمل جراحی داشته.

وی با اشاره به اتهامات صورت گرفته در خصوص حمید بقایی از سوی عبدالرضا داوری گفت: کل اتهامات مالی بقایی همان مواردی است که داوری هم تا پیش از این در تمام مواضع خود بر واهی بودن آنها تاکید داشته و با دهها دلیل و برهان اثبات می کرد که حکم صادر شده علیه بقایی ظالمانه بوده و در این مدت هم موضوع جدیدی به همان اتهامات واهی قبلی افزوده نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بقایی قصد شکایت از او را دارد گفت: بعد از سکته بقائی در زندان، بنده شخصا شاهد بودم در بسیاری از مراجعات بقایی به مراکز بیمارستانی و حتی پزشکی قانونی داوری هم کنارشان بود و کاملا در جریان پیگیری های متعدد معالجاتی بقایی بوده و زحمات زیادی هم متقبل شد، شخصا برای خودم و داوری عاقبت بخیری آرزو می کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا احمدی نژاد با بقایی و مشایی ملاقات دارد گفت: بله اتفاقا همین یکی دور روز گذشته که بنده در بیمارستان به ملاقات بقایی رفته بودم احمدی نژاد هم برای ملاقتشان به بیمارستان تشریف آورده بود. بله مخصوصا در زمان هایی که بقایی در بیمارستان بستری باشند احمدی نژاد زیاد به ملاقات بقایی می روند.

عبدالله پور با اشاره به اینکه گفته می شود بقایی به احمدی نژاد مشاوره می دهد گفت: صرف نظر از امکان تشکیک در عقلانیت گوینده چنین ادعایی، شنونده هم باید عاقل باشد، فردی که روزانه چندین قرص اعصاب استفاده می کند و کل ساعات زندگی را با دارو و درمان و بیمارستان سپری می کند چنین فردی چگونه می تواند مشاوره سیاسی بدهد؟ موضوع جالب عرض کنم که مدت هاست که بقایی حتی حوصله شنیدن اخبار روزمره سیاسی را هم ندارند و از خیلی اتفاقات مهم جاری کشور هم بی خبر است

وی ادامه داد: داوری هم خودش در جریان کامل بیماری اد و پرونده های پزشکی او است و در بسیاری از این مراجعات همراهشان بودند و می داند که بقایی باید از هرگونه تنشی به دور باشند و پیش از این هم اتفاقا خیلی مراعات بقایی را می کرد و با اینکه پوست و خون داوری با مباحث و مجادلات سیاسی آمیخته ولی در حضور بقایی مطلقا صحبت سیاسی و حتی جدی نمی کرد و بیشتر اوقات را سعی می کرد با شوخی و خنده سپری کنند. نهایت حرفهای جدی و سیاسی ما در حضور بقایی می شد همان عکس یادگاری گرفتن با عصای معروف بقایی که اصلا طرح طنازانه شخص داوری هم بود.

وکیل مدافع حمید بقایی گفت: واقعیت این است که بقایی تحمل کمترین تنش و فشار و مجادله ای را ندارد و طبق گواهی های متعدد پزشکان هرگونه تنشی امکان خطر جانی داشته و اساسا به همین دلیل پزشکی قانونی محیط زندان را برای وی خطرناک ارزیابی کرده و معالجات ایشان بیرون از زندان صورت می گیرد. لذا اساسا کمترین منطقی در طرح چنین ادعایی وجود ندارد که فردی با مصرف روزانه بیش از ده قرص اعصاب و روان به فردی مانند احمدی نژاد با آن همه کیاست و سیاست مشاوره بدهد. امیدواریم روزی بقایی به شرایط عادی زندگی خود برگردد. یقین داریم همه کسانی که بنا حق موجبات چنین ظلمی را فراهم کردند که این مرد پاکدست به چنین وضعیتی مبتلا شود روزی در محضر خدا جوابگو خواهند بود.

وی در ادامه افزود: برای دوستان و خانواده بقایی که در جریان کامل وضعیت بقایی هستیم صرفا سلامتی ایشان مهم بوده و سعی می کنیم اخبار تنش زا به ایشان منتقل نکنیم و داوری هم به خوبی می دانند که کمترین فشار عصبی سم مهلکی برای بقایی است. همه این بیماری هایی که امروز بقایی با آن درگیر است به این خاطر بوده که ایشان نتوانست انگ دزدی به بیت المال را تحمل کند و تا پای جان اعتصاب کرد که نهایتا عوارض آن امروز ده ها بیماری است که دست به گریبان با آنهاست.

مهران عبدالله پور در پایان گفت: برای آنهایی که در جریان واقعیت نیستند حرجی نیست ولی برای بنده و داوری و دوستانی که با شخصیت بقایی آشنا هستند شکی نیست که ایشان در برابر اتهامات دروغ حساسیت فراوانی دارد و وارد کردن چنین تنش هایی امکان خطرات جانی برایشان دارد لذا امکان شانه خالی کردن از عواقب اخلاقی و وجدانی رفتار ظالمانه عامدانه وجود ندارد