۰ نفر

در چهارمین کنگره جمعیت زنان مسلمان قرائت شد؛

پیام جدید رییس دولت اصلاحات درباره انتخابات۱۴۰۰

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 521202
پیام جدید  رییس دولت اصلاحات درباره انتخابات۱۴۰۰

رییس دولت اصلاحات در پیامی گفت: مردم آگاه و رشید نیاز به قیم ندارند. نمی‌توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم‌ سالاری دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، چهارمین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش دینی به صورت مجازی برگزار شد. در این کنگره پیام سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت اصلاحات نیز قرائت گشت. در بخشی از این پیام آمده است:

زنان که بیش از نیمی از جمعیت کشور و ملتند به دلایل و اسباب تاریخی و اجتماعی و کژتابی‌های فرهنگی و ذهنی دارای مشکلات مضاعف‌اند.

بارها گفته‌ام و تکرار می‌کنم که برای جامعه ما و جوامعی مانند ما بلکه به یک معنی برای بشریت و تاریخ استبداد و استبداد زدگی عامل نگونساری بوده است.

نمی توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم سالاری دانست.

شرکت یا عدم شرکت مردم در انتخابات امری نیست که صرفاً با توصیه و نصیحت یا امر و نهی محقق شود بلکه باید زمینه‌های عینی آن فراهم آید.

مردم آگاه و رشید نیاز به قیم ندارند.

نظارت بر آن (انتخابات) که امری لازم است به هیچ وجه نباید منافی حق انتخاب مردم و به صورت اعمال قیمومیت بر آنان باشد.

وقتی مردم انتخاب کردند باید مطمئن باشند که خواسته‌های آنها قابل تحقق است.

با این که علی الظاهر همه خیرخواهان از نسل نظام تا بخش‌های فرودین آن می‌خواهند که انتخابات پرشور و پررونق برگزار شود و بر آن نیز تاکید می‌شود متاسفانه فشارهایی هست که در عمل تحقق این خواست را دشوار یا منتفی می‌کند.

فعلاً در مورد انتخابات شوراها اولاً عدم استقبال از نامزدی در انتخابات که در پاره‌ای موارد حتی تعداد نامزدها برابر تعداد اعضای شورا نیست نشانه روشنی است بر دلسردی جامع هم در رای دهندگان و هم رای گیرندگان.

ترکیب هیات های اجرایی و نیز گزارش هایی که بعض از مراکز دولتی اطلاعاتی درباره افراد می‌دهند نگرانی را نسبت به حذف گسترده در همین مراحل اولیه بیشتر می کند.

دولت محترم اگر نه صددرصد می‌توانست و می‌تواند به گونه‌ای دیگر عمل کند.