۰ نفر

نامه امام درباره برکناری آیت الله منتظری

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
کد خبر: 520812
نامه امام درباره برکناری آیت الله منتظری

امام خمینی در ۲۶ فروردین ۶۸ در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت به موضوع برکناری مرحوم آیت الله منتظری اشاره کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جماران، در تاریخ بیست و ششم فروردین ۱۳۶۸ در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت، به موضوع برکناری مرحوم آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری اشاره کردند و مرقوم داشتند: با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.

متن نامه امام به نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت در ادامه آمده است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و وزرای محترم ـ دامت افاضاتهم

با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقای منتظری نیستید و نمی‌دانید قضیه از چه قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه‌ها و پیغام ها تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولی متأسفانه موفق نشد. از طرف دیگر وظیفۀ شرعی اقتضا می‌ کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد. لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.

ان‌ شاء اللّه‌ خواهران و برادران در آینده تا اندازه‌ ای روشن خواهند شد. سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه‌ و برکاته.

26/1/68

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۳۵۰