۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

تدارک ۶برنامه تلویزیونی برای انتخابات ریاست جمهوری

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳
کد خبر: 520807
تدارک ۶برنامه تلویزیونی برای انتخابات ریاست جمهوری

رییس مرکز تولید و فنی سیما از تمهیدات گسترده تلویزیون برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و به انتخاب طرح‌ دکور برنامه مناظره از میان ۴۲ طرح، اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد عظیمی رییس مرکز تولید و فنی معاونت سیما درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای برنامه های انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به ماهیت و رسالت مرکز تولید و فنی، از ماه‌ها قبل اقدامات مختلفی در حوزه‌های فنی و تولیدی انجام شده است.

عظیمی ادامه داد: در حوزه فنی از ماه‌ها قبل استودیو 11 جام‌جم که مکان اصلی ضبط و پخش مناظره های داوطلبان انتخابات 1400 است، تخلیه شده و با تلاش شبانه‌روزی مهندسان و عوامل حوزه استودیوها و اداره کل فنی،  اقداماتی مانند تعویض و تغییر شبکه فرسوده نور استودیو، و ایجاد زیرساخت برای 140 خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده 8 دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتور های جدید LED انجام شده است. 

رییس مرکز تولید و فنی سیما درباره سایر برنامه های انتخابات نیز گفت: از جمله برنامه‌های مهم انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری 6 برنامه است که با عناوین «مناظره» در استودیوی شماره 11، «گفت وگو با جوانان» در استودیوی شماره 12 ، «گفت و گو با دوربین» دراستودیوی شماره 13 ، «گفت وگوی اقتصادی» در استودیوی شماره 14، «برنامه ایران 1400» در استودیوی سالن همایش ها و برنامه «گفت و گو با ایرانیان خارج از کشور» در استودیوی جام جم برای ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات درنظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای امسال استودیوهای 12، 13، 14 و 15 جام‌جم تخلیه شده تا اقداماتی چون سیستم تهویه، نور و برق آنها انجام شود.

مدیر مرکز تولیدوفنی سیما خاطرنشان کرد: بازسازی زیرساخت نور و به روز رسانی تجهیزات نور، تعویض پروژکتورها، اپوکسی کف، نصب پرده سیلکو از دیگر اقداماتی است که این مرکز برای برنامه های انتخاباتی 1400 انجام داده است.

همچنین تمهیدات لازم برای آماده‌سازی استودیوهای جام جم و مرکز همایش ها هم انجام شده یا در دست اجراست.

رییس مرکز تولید و فنی سیما درباره اقدامات در حوزه محتوایی و تولید هم گفت :  طرح دکور های انتخاباتی از ماه‌ها قبل از آغاز رسمی تبلیغات به تأیید ریاست سازمان، ستاد انتخابات و معاون سیما رسیده و از چند هفته قبل از تبلیغات نصب می‌شود و همه برنامه ریزی ها برای  نصب دکورها و ضبط و پخش دیگر برنامه ها تاکنون انجام شده است. 

عظیمی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور نمایندگان مرکز در ستاد انتخابات گفت: در سطح مرکز هم با کارشناسان و طراحان دکور از ماه ها قبل جلساتی برگزار شده و تمام اقدامات با هماهنگی ستاد انتخابات بوده است.

رییس مرکز تولید و فنی سیما خاطرنشان کرد: برای طرح های دکور 6 برنامه فراخوان دادیم به طوری که برای برنامه مناظره، حدود 42 طرح دریافت کردیم که پس از نظرات کارشناسان و ارائه به رییس سازمان صداوسیما، یک طرح به تأیید رسید.  

وی افزود: در سایر ساختارها هم 64 طرح دریافت شد که از میان آن ها ، در نهایت 6 طرح به تصویب رسیده است. 

عظیمی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت نگاه کارشناسی و خلاقانه، محور تمام تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مرکز تولید و فنی در بحث انتخابات پیش رو است.

از اقدامات شاخص اداره کل تولید مرکز تولید و فنی سیما،  پیش بینی تمهیدات لازم برای برنامه سازان با توجه به شرایط کرونا و گروه بندی عوامل تولید شامل دو گروه اصلی و رزرو «کارگردان، تصویربردار، صدابردار، منشی صحنه، گریمور و ... »، تدوین 6 برنامه آموزشی، تهیه ضوابط پوشش مجریان داوطلبان و مهمانان برنامه ها، تعیین 7 گروه تخصصی برای تعیین عوامل تولیدی، بازسازی سانتر گریم جام جم و تمهیدات لازم برای فضاسازی محیطی و پاویون جام جم است.

وی در پایان از تمامی کسانی که در انجام امور محوله برای رویداد مهم و تأثیرگذار انتخابات1400 از جمله همکاران سیما، توسعه و فناوری رسانه و منابع مالی و سرمایه انسانی و سایر حوزه ها و همچنین همه مدیران، کارشناسان و کارکنان مرکز تولید و فنی سیما ، همکاری و حمایت کردند، قدردانی کرد.