۰ نفر

ذوالفقاری در نشست کمیته امنیتی؛

در عرصه مقابله با کرونا باید به صورت واحد عمل کرد

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲
کد خبر: 520000
در عرصه مقابله با کرونا باید به صورت واحد عمل کرد

ذوالفقاری در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید و نباید با تصمیم گیری های مختلف و چندگانه به اعتماد عمومی در کشور آسیب بزنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصت و چهارمین جلسه کمیته که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد با تشریح این امر که رویکرد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بر تصمیم سازی قرار دارد؛ گفت: بنای تصمیم گیری کمیته بر اولویت حفظ جان و سلامت مردم بوده و در طی شصت و سه جلسه ای که از سوی کمیته برگزار شده است؛ تصمیمات با اجماع نظر همه دستگاههای ذیربط با محوریت دیدگاهها و نظرات تخصصی وزارت بهداشت اتخاذ شده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با تشریح اقدامات کمیته در طول ۱۴ ماه اخیر روند ورود بیماری کرونا به کشور؛ گفت: مهم‌ترین ماموریت کمیته در کنار تصمیم سازی برای ستاد ملی، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل بیماری کرونا بوده و است.

ذوالفقاری با بیان اینکه طرح هایی نظیر تب سنجی سراسری در کشور، مشارکت مردمی و فاصله گذاری اجتماعی و طرح جامع هوشمند محدودیت ها با پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور اجرایی گردید؛ گفت: کمیته امنیتی کرونا با آمادگی کامل در تلاش برای مهار موج جدید بیماری در کشور است و در این راستا ایده ها و طرح های لازم را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: کمیته امنیتی کرونا کماکان بر طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت ها به عنوان راهکاری اثر بخش در کنترل بیماری در کل کشور تاکید دارد.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به مساله تهیه واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: امروز واکسن به موضوع مطالبات عمومی تبدیل شده و در این خصوص طبق گزارش مسئولان ارشد وزارت بهداشت از کانال های مختلفی نظیر خرید از هند، روسیه، چین، کوبا و کواکس در کشور در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مسئولان وزارت بهداشت با توجه به ظرفیت موتاسیونی ویروس کرونا، واکسن ایمنی صد درصدی ندارد و باید سازگاری با کرونا که همان حفظ پروتکل های بهداشتی است محور برنامه ریزی در کشور باشد.

ضرورت تک صدایی و اجماع نظر در موضوع مقابله با کرونا از دیگر بحث های جلسه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بود و در این خصوص ذوالفقاری خاطر نشان کرد: باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید و نباید با تصمیم گیری های مختلف و چندگانه به اعتماد عمومی در کشور آسیب بزنیم.

معاون وزیر کشور همچنین به دستور کار امروز جلسه در خصوص مدیریت بیماری کرونا در ایام مبارک ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برابر مصوبات ستاد ملی درخصوص مراسم های احیاء شب های قدر، روز قدس و عید فطر کمیته بررسی و پیشنهادات را به ستاد ملی ارائه می نماید.

قابل ذکر است که در نشست امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری وزیر بهداشت، ضمن تقدیر از عملکرد افتخار آفرین کمیته طی یک سال گذشته؛ گفت: وقتی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا تشکیل شد، به نماینده وزارت بهداشت در این کمیته که جناب دکتر رییس ی هستند؛ گفتم در راس این کمیته انسانی به واقع مخلص و فداکار نشسته است.

وی اضافه کرد: عملکرد کمیته طی ۱۴ ماه اخیر گویای مسیر درست کمیته در شناسایی ظرفیت های کشور در امر مقابله با کرونا است که امید می رود این مسئولیت شناسی و قدم رو به جلو کماکان تا مهار کامل بیماری تداوم یابد.