۰ نفر

وضعیت تزریق واکسن کرونا در جهان چطور است؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰
کد خبر: 519996
وضعیت تزریق واکسن کرونا در جهان چطور است؟

برخی از رسانه‌های دنیا به وضعیت تزریق واکسن در کشورهای مختلف جهان پرداخته و نوشته‌اند که این فرآیند در فرانسه و آلمان، سرعت گرفته است. این در حالی است که آمریکا نیز در تهدید موج سوم یورش ویروس کرونا، آن هم پس از یک سال محدودیت و قرنطینه قرار گرفته و انگلیس نیز وعده دوران پس از کرونا را در آینده نزدیک می‌دهد.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۳ فرودین ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «فایننشال تایمز» در گزارشی با عنوان «میانمار در اعتراض» نوشته است: نیروهای نظامی کسانی را که به یاری مجروحان می‌آیند، هدف می‌گیرند. پزشکان زیر آتش آمبولانس مجروحان را متوقف می‌کنند. آنهایی که به مجروحان تظاهرات کمک می‌کنند، مجازات می‌شوند.

_ شاهزاده چارلز از خاطره‌های پدر گفت و همچنان شکایت و گله مخاطبان از بی‌بی‌سی برای انبوه خبرهای درگذشت شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس مطرح است.

_ تزریق واکسن در فرانسه و آلمان، سرعت گرفته است. آمریکا نیز در تهدید موج سوم یورش ویروس کرونا، پس از یک سال محدودیت و قرنطینه قرار گرفته و انگلیس وعده دوران پس از کرونا را می‌دهد.

_  از سوی دیگر نشریه فرانسوی «لوفیگارو» در گزارشی با عکس‌هایی از یخبندان نوشته است: کشاورزان می‌گویند هر بامداد با چشمان اشک‌بار به مزارع کشاورزی نگاه می‌کنیم؛ به نظر امیدی نیست. اما دولت فرانسه می‌گوید بعد از یخبندان، درد آنها را درمان خواهیم کرد. در فرانسه زمین‌های کشاورزی چند ماهی است یخ بسته‌اند.

_ «واشنگتن تایمز»، روزنامه آمریکایی نوشته است: کلید بقای جمهوری‌خواهان «ترامپیسم» است. دمیدن در بوق «ترامپیسم» به موفقیت جمهوری‌خواهان در انتخابات بعدی آمریکا، می‌انجامد. ترامپ از سیاست‌های تند خود در آینده در پشت درهای بسته با جمهوری‌خواهان گفته است.

ـ «آسوشیتدپرس» نیز این بازگشت به «ترامپیسم» را افشا کرد. ترامپ البته خواستار اتحاد و یکپارچگی حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ رئیس‌جمهوری آمریکا است. برای آن روز او وعده داد که میلیون‌ها میلیون تن روی به جمهوری‌خواهان می‌آورند.

_ آلمان، تزریق واکسن انگلیسی آکسفورد یعنی آسترازنه‌کا را برای افراد زیر ۶۰ سال به سبب عوارض جانبی، منع کرده است. گفته می‌شود چند مورد انعقاد خون در مغز در آلمان گزارش شده است.

_ از سوی دیگر روزنامه آلمانی «بیلد» نوشته است: رهبران کشورهای اروپایی موافق محدودیت در صادر کردن واکسن کرونا هستند. البته گفته می‌شود که این کار با دقت و هوشیاری باید سر بگیرد که آسیبی به زنجیره ذخایر واکسن، در جهان نزند.

* از حاشیه خبرها:

پزشکان در مصرف بی‌رویه مواد قندی آن هم به قصد یافتن انرژی، هشدار دادند. سیرین کیل در بخش سلامت روزنامه انگلیسی گاردین، از این هشدار نوشته است؛ دانشمندان وسوسه مصرف قهوه و مواد قندی در به دست آوردن انرژی که راه‌حل موقت در این باره است را پرخطر می‌دانند. پژوهشگران برای پرهیز از این راه حل، پیشنهادهای دیگری دارند از جمله اینکه ۱۰ دقیقه راه‌پیمایی در جنگل، اثرهایی در بدن انسان دارد که ساعت های متمادی می‌پاید. جدای از آن، برای تامین انرژی بدن، مصرف ویتامین دی و آهن در تحرک موثر است.