۰ نفر

در بهمن ماه سال گذشته؛

خاموشی معابر تهران جان ۲۶نفر را گرفت

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱
کد خبر: 519519
خاموشی معابر تهران جان ۲۶نفر را گرفت

رییس پلیس راهور تهران گفت: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان در تصادفات به دلیل خاموشی معابر تهران جان باختند و پس از اینکه روشنایی‌ها افزایش یافت، شاهد کاهش جان‌باختگان عابران‌پیاده بودیم.

 گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای دومین سال متوالی رتبه نخست کاهش تصادفات را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 40 درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده بود که اقدامات زیادی صورت گرفت تا توانستیم سهم عابران‌پیاده در تصادفات کاهش دهیم.

رییس پلیس راهور تهران افزود: حدود 44 درصد از تصادفات نیز در تهران در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت بود که نسبت به سنوات گذشته هشت درصد افزایش داشت؛ تردد موتورسیکلتها در سال گذشته در تهران 15 درصد افزایش داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته 26 نفر از هموطنان در تصادفات به دلیل خاموشی معابر تهران جان باختند و پس از اینکه روشنایی‌ها افزایش یافت، شاهد کاهش جان‌باختگان عابران‌پیاده بودیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه کارتن‌خوابهایی که در حاشیه معابر تهران تردد دارند، در سال گذشته سهم زیادی را در تصادفات داشتند که تلاشهای زیادی برای جمع‌آوری آنها صورت می‌گیرد اما کافی نیست.

رییس پلیس راهور عنوان کرد: با تداوم شرایط کرونایی در تهران، تردد موتورسیکلت رو به افزایش است که اگر این وضع افزایش پیدا کند شاهد افزایش سوانح مربوط به موتورسیکلتها نیز خواهیم بود.

وی متذکر شد: سال گذشته، سال سختی بود، همکاران بنده در مواجه با ویروس کرونا دچار آسیب شده و چند نفر را در این رابطه از دست دادیم اما به طور شبانه‌روزی اقدامات خود را انجام دادیم.

به گفته این مقام انتظامی، حدود 37 هزار موتورسیکلت که به دلیل تخلفات باید به پارکینگ هدایت می‌شدند، با اجرای طرح "موتوریار" توسط پلیس راهور تهران بزرگ، به پارکینگ انتقال نیافتند و راکبان آنها آموزش دیدند؛ این طرح در سال جاری در 200 نقطه از شهر تهران اجرا خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 560 تا 570 نفر در تهران به دلیل تصادفات جان باختند البته منتظر اعلام آمار نهایی توسط سازمان پزشکی قانونی هستیم هر چند که در این رابطه حائز رتبه نخست (از جهت کاهش آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی) بین شهرهای کشور شدیم.