۰ نفر

رییس قوه قضاییه؛

نباید کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 519286
نباید کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود

رییس قوه قضاییه دستور داد که دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، به صورت رایگان انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه صبح امروز شنبه (۲۱ فروردین) به صورت از پیش اعلام نشده با حضور در دادگستری شهرستان بهارستان از شعب کیفری، حقوقی و مدنی این دادگستری بازدید کرد.

رییس قوه قضاییه در جریان این بازدید به گفتگو با کارکنان این مجتمع قضائی، ارباب رجوع و وکلا پرداخت و در برخی موارد دستورات لازم را جهت حل مشکلات مردم صادر کرد.

رییسی ضمن انتقاد از اجبار کردن مردم برای آوردن مجدد مدارک و گواهی‌های بانکی جهت استفاده در پرونده جدید گفت: فردی که یک بار مدارک و گواهی‌های بانکی خود را به دادگستری ارائه داده، نباید برای راه‌اندازی پرونده جدید خود مجدداً هزینه‌ای متحمل شود تا همان مدارک قبلی را به دادگستری ارائه دهد؛ در اینگونه موارد باید از همان مدارک تهیه شده در پرونده قبلی استفاده شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه لازم نیست کسانی که پولی برای عریضه نویسی ندارند وجهی پرداخت کنند، گفت: باید تا آنجا که امکان دارد هزینه‌های مردم را کم کرد. نباید شرایط به نحوی باشد که کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود.

رییسی در همین زمینه گفت که دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، انجام دهند.

رییس قوه قضاییه ضمن توصیه به مسئولان و رؤسای مجتمع‌ها و واحدهای قضائی به حضور در میان مردم ارباب رجوع و پیگیری مشکلات و گرفتاری‌های آنها گفت: تنها ذکر خدا ما را به خداوند متعال نزدیک نمی‌کند بلکه پیگیری و حل مشکلات مردم، زمینه‌ساز نزدیک کردن ما به خداوند متعال است.

رییسی در پایان با اشاره به وظیفه ذاتی دادگستری که همان «رفع ظلم» است، خاطرنشان کرد: آن مَردی که اجازه دیدن فرزند را به مادر نمی‌دهد «ظالم» و «بی‌رحم» است و دادگستری که مسئولیت رفع ظلم را بر عهده دارد باید با اقدامات قانونی خود اجازه انجام چنین ظلمی را ندهد.