۰ نفر

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها خبر داد؛

رصد لحظه‌ای ترافیک جاده‌ها و تردد خودروها

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 518871
رصد لحظه‌ای ترافیک جاده‌ها و تردد خودروها

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها گفت: رصد لحظه ای ترافیک جاده ها و تردد خودرو در محورهای مواصلاتی از طریق بیش از ۲۳۰۰ دستگاه سامانه ترددشمار برخط و حدود ۸۰۰ دوربین‌ نظارت تصویری، انجام می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ ایمان محرابی نیا ، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، بیان کرد: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و حدود 800 دوربین‌ نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* در شبانه روز گذشته جاده ها بین ساعات 3 تا 4 صبح کم تردد بود

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها تصریح کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد 2337 دستگاه ترددشمار فعال در جاده ها، نسبت به روز قبل 0.2 درصد کاهش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها 16.1 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

* ترافیک نیمه سنگین در برخی مقاطع آزادراه قزوین-کرج

وی در تشریح وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال، از تردد روان در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت در مسیر رفت و برگشت خبر داد.

محرابی نیا همچنین با اشاره به بروز ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس، درباره وضعیت جوی محورهای مواصلاتی اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای شمالی بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

* انسداد محور پونل-خلخال و جاده شمشک-دیزین

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها با اشاره به مسدود بودن 8 جاده به دلیل کاهش ایمنی، بیان کرد: در حال حاضر محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر، جاده شهداد-نهبندان و جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110 به دلیل کاهش ایمنی در مسیر، مسدود است.

وی افزود: همچنین محور پونل-خلخال، محور فرعی شمشک-دیزین، محور گنج نامه-تویسرکان و جاده رامیان-اولنگ-شاهرود در استان های گلستان و سمنان و محور فرعی سی سخت-پادنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

* ثبت 241 هزار تردد در آزادراه کرج-تهران-کرج در یک شبانه روز

محرابی نیا اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج-تهران با 122 هزار تردد، آزادراه تهران-کرج با 119 هزار تردد و آزادراه کرج-قزوین با 112 هزار تردد ثبت شد.