۰ نفر

هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید در تهران، فردا

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 518088
وزش باد شدید در تهران، فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما روز آینده در پایتخت ۲۵ و ۱۴ درجه خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ صادق ضیائیان، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 24 ساعت آینده بارش پراکنده و وزش باد در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود که با وزش باد همراه است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل وزش باد گرم شدید در سواحل خزر و اردبیل، افزایش محسوس دمای کمینه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 24 ساعت آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی داریم، گفت: تا ظهر سه‌شنبه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.

ضیائیان اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و افزایش نسبی دما در نوار غربی و شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه 19 فروردین در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه 20 فروردین با گذر امواج از تراز میانی جو در شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور همچنین دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، مرکز کشور و برخی مناطق فارس خصوصا در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 14 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری، اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی جاری (مهر 99) تا 10 فروردین 1400 میزان 110.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 211 میلی‌متر بود، بنابر این بارش‌های سال زراعی جاری تا کنون 47.7 درصد کمتر از سال گذشته است.