۰ نفر

رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است؛

نمودار روند بستری با علایم کرونا در ۳۰روز اخیر در استان‌ها

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 517764
نمودار روند بستری با علایم کرونا در ۳۰روز اخیر در استان‌ها

هم اکنون ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هر نمودار روند بستری با علایم کرونا در سی روز اخیر استان ها را نمایش می دهد که در آن بیشتر استان ها با شیب صعودی مواجه هستند که نمایان گر خیز تند موج چهارم کرونا در کشور است. محور عمودی نرخ بروز روزانه یا تعداد موارد بستری جدید به ازای هر صدهزار نفر جمعیت استان را مشخص می‌کند.

خیز چهارم سراسری قطعی است و قریب به اتفاق استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری یا سرپایی مواجه هستند.

در صورت اعمال نشدن محدودیت های سریع، باید منتظر افزایش فوتی های مبتلایان به کرونا در خیز چهارم کرونا باشیم.

کرونا

 

رنگ‌بندی شهرها با توجه به کرونای جهش یافته تغییر می‌کند

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اعلام کرد: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی‌ شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه‌های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی‌های جدید، ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم امروز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود : از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود: 4 هزار و ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

 لاری گفت: همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.