۰ نفر

تا سقف ۵۰ میلیون تومان؛

فرهنگیان تسهیلات بدون وثیقه می‌گیرند

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 517729
فرهنگیان تسهیلات بدون وثیقه می‌گیرند

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: واحدهای تخصیصی ۲۲ هزار فرهنگی در پروژه تأمین مسکن فرهنگیان، تعیین تکلیف و مشخص‌شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی‌فر در این زمینه افزود: تاکنون ۲۲هزار فرهنگی در حال افتتاح حساب، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند؛ یا به عبارتی ساده‌تر واحدهای تخصیصی آن‌ها مشخص ‌شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی واگذاری بخشی از واحدهای تخصیصی و جذب ‌شده فرهنگیان در سال۱۴۰۰است. در برنامه‌ریزی‌های اولیه امید است تعداد زیادی از واحدهای مربوطه به فرهنگیان تحویل داده شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر، تعداد ۴۳هزار و ۷۷۵واحد در ۲۵۱شهر برای فرهنگیان واجد شرایط جذب‌ شده است.

کریمی فر افزود: فرآیند تعریف ‌شده برای تأمین مسکن فرهنگیان در یک پروسه سه‌ساله، تأمین و تخصیص ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از منابع مالی و آورده اولیه فرهنگیان، از طرف آموزش‌وپرورش به ازای هر فرهنگی واجد شرایط، مبلغ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ثانویه حمایتی کم‌بهره، با کارمزد ۱۲درصد بدون تشریفات، بدون سپرده‌گذاری، بدون مسدودی و البته بدون وثیقه ملکی به‌صورت آنلاین و بهنگام پرداخت می‌شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: ضمن اینکه از طرف بانک عامل علاوه بر تسهیلات ثانویه آموزش‌وپرورش تا سقف ۱۵۰میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

کریمی‌فر همچنین درباره وضعیت مسکن فرهنگیان در استان تهران توضیح داد: تاکنون در شهر پرند تعداد ۵۰۰واحد، برای فرهنگیان واجد شرایط جذب و تخصیص داده ‌شده است و هم‌اکنون افراد به پروژه متصل شده‌اند.

شایان‌ذکر است،‌ تفاهم‌نامه‌ای در آذرماه سال ۹۸بین وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا گامی در جهت فراهم‌ کردن شرایط برای خانه‌دار شدن فرهنگیان برداشته شود. این تفاهم‌نامه در هفت ماده تهیه و تنظیم شد. موضوع این تفاهم‌نامه تأمین ۱۷۰هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی کشور برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز ۳۲استان کشور بود.

یکی از شروط این تفاهم‌نامه برای خانه‌دار شدن فرهنگیان این است که متقاضیان باید فاقد زمین و واحد مسکونی باشند، تاکنون از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید یا احداث مسکن استفاده نکرده باشند و فرم ج آنان در استعلام، سبز باشد نه قرمز.

افراد متقاضی باید متأهل، سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵سال سن یا حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشند و تأکید بر رعایت اولویت گروه‌های هدف، بانوان سرپرست خانوار و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با بیش از ۲۰سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان است. بعدازاین چهار گروه، افراد جدیدالاستخدام مشمول می‌شوند.