۰ نفر

علیرضا رییسی؛

بیش از ۱۵هزار نفر کرونایی به مسافرت رفتند!

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبر: 516890
بیش از ۱۵هزار نفر کرونایی به مسافرت رفتند!

علیرضا رییسی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۱۵هزار نفر با تست مثبت کرونا به مسافرت رفته‌اند که ما از طریق کد ملی همه این افراد را رهگیری می‌کنیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم یک هفته تا ۱۰روز پس از تعطیلات نوروز شاهد افزایش مبتلایان به کووید۱۹ باشیم و وضعیت کشور بدتر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، با اعلام این خبر افزود: همچنین کسانی که بیش از سه روز در کشورهای پر خطر مانند ترکیه اقامت داشته‌اند هنگام ورود به کشور قرنطینه خواهند شد و اگر لازم باشد ما پرواز را از کشورهای پرخطر لغو خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: امروز به دلیل سفرهای نوروزی شاهد بیشتر شدن مناطق قرمز و نارنجی هستیم و در صورتی که وضعیت شهری قرمز شود حدود یک ماه طول می کشد تا به وضعیت قبلی خود بازگردد.

رییسی همچنین به تجمع های مردم در روز طبیعت اشاره کرد و افزود: در روز طبیعت تجمع در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و پلیس در بوستان ها حضور دارد تا با افراد متخلف برخورد کند چرا که اگر مردم در این روز رعایت نکنند شاید وضع ما در خصوص بیماری کرونا بدتر هم شود.

وی در ادامه درباره واکسیناسیون نیز گفت: در ۶ ماه آینده به واکسن دسترسی بهتری خواهیم داشت و مردم نباید با سهل انگاری بخاطر ۵-۶ ماه باعث فوت عزیزانشان شوند.