۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در مرکز و نیمه غربی کشور

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبر: 516780
رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در مرکز و نیمه غربی کشور

مطابق اعلام سازمان هواشناسی، امروز (چهارشنبه)‌ و فردا با فعالیت سامانه بارشی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و تندباد در مرکز و نیمه غربی کشور، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، این سامانه بارشی امروز و فردا در برخی نقاط لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خراسان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان اصفهان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل فعال خواهد بود.

برای سواحل شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها به صورت باران و برف خواهد بود.

برپایه این گزارش، در روز جمعه برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت.

همچنین در روز شنبه، شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی شده است.

مطابق اعلام سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا در جنوب غرب کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین فردا و پس‌فردا گرم باد جنوبی در استان‌های ساحلی خزر موجب افزایش دما در استان‌های شمالی و اردبیل می‌شود.

جمعه و شنبه افزایش دما در شمال شرق کشور و روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی روی دریای خزر، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید: برای تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر و امشب و فردا رگبار باران در برخی نقاط پیش‌بینی شده است.

همچنین از امروز شاهد افزایش دما در پایتخت خواهیم بود که تا آخر هفته ادامه خواهد یافت و در روز شنبه آینده خنک‌تر می‌شود.

بیشینه دمای تهران امروز ۱۹، فردا و پس فردا نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و کمینه دمای پایتخت در روز جاری به ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.