۰ نفر

یک مقام مسئول؛

شهرهای استان اصفهان در شرف قرمز و نارنجی شدن هستند

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵
کد خبر: 516776
شهرهای استان اصفهان در شرف قرمز و نارنجی شدن هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان گفت : پیش بینی می‌شود در چند روز آینده، وضعیت شهرهای بزرگ استان به نارنجی و حتی قرمز تبدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طاهره چنگیز سه‌شنبه شب دربازدید از بیمارستان حشمتیه شهرستان نایین افزود: ظرفیت پذیرش بیمارستان خورشید در شهر اصفهان به عنوان بیمارستان اصلی کرونا تکمیل و بخش‌هایی از بیمارستان‌های غرضی، شریعتی، صدوقی و الزهرای اصفهان نیز به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های لنجان، مبارکه، نجف آباد، گلپایگان، خوانسار و تیران و کرون با افزایش بیماران کرونایی روبرو هستیم، گفت: حدود ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به بیماری کرونا مبتلا هستند که زنگ هشداری برای استان اصفهان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاکید کرد:  در مواردی که آزمایش آنها مثبت بوده است، به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

وی در پایان نیز ازمراحل ساخت کلینیک  تخصصی مادر و توسعه فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان حشمتیه نایین بازدید کرد.

در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که سه شنبه دهم فروردین در سامانه ماسک اعلام شد، شهرستان اصفهان و  نجف آباد نیز در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار گرفتند.

در زمان حاضر در استان اصفهان ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد(خطر متوسط)، سه شهرستان در وضعیت آبی(کم خطر)، شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، تیران و کرون و نجف آباد در وضعیت نارنجی(پرخطر) و ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار دارند. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۷۷۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.