۰ نفر

در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد؛

کشف هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 516458
کشف هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری

جانشین قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری و دستگیری ۲۹۷ متهم مرتبط با این پرونده در ۲۴ ساعت گذشته در سطح کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ جلال امینی روز دوشنبه با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه طرح تشدید کنترل، نظارت و مقابله و مبارزه با انواع جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال جاری تاکنون توانستند انبارها و مراکز متخلف توزیع کالا که به صورت ماهرانه ای اقدام به قاچاق و یا احتکار کالا می کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازدید و بازرسی از مراکز توزیع این کالاها انواع کالای قاچاق و احتکاری از قبیل لوازم خانگی، تجهیزات رایانه و تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، روغن خوراکی، اقلام پزشکی و دارو، پوشاک، سیگار، نهاده های دامی، سوخت و ... را طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح کشور کشف کردند.

جانشین قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلی کالاهای مکشوفه را بیش از هزار و ۴۴ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص ۱۲۵ خودرو توقیف و ۲۹۷ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امینی به اخلالگران عرصه امنیت اقتصادی هشدار داد و گفت: پلیس اشراف بالایی بر روی مجرمان و خلافکاران دارد و این افراد مطمئن باشند که در سریعترین زمان ممکن توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

جانشین قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی ناجا با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی در همه حال آماده خدمت و در صحنه حضور داشته است، بیان داشت: خدمت مضاعف و صادقانه موجب افزایش رضایت مردم می شود از این رو باید تلاش کنیم تا به صورت شبانه روزی و بدون وقفه امنیت اقتصادی مردم، تولیدکنندگان داخلی و فعالان عرصه اقتصادی را به خوبی و درستی تامین کرده و با عملکرد خود نشان دهیم که امین و حافظ خوبی برای معیشت و منافع مردم گرانقدرمان هستیم.

سرهنگ امینی با اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس امنیت اقتصادی در مقابله و مبارزه جدی و بی امان این پلیس با انواع جرایم اقتصادی از هموطنان درخواست کرد در صورت آگاهی و مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرمجاز و غیر قانونی از سوی افراد سودجو و متخلف موضوع را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.