۰ نفر

آژانس دارویی دانمارک؛

عامل مرگ دریافت کننده واکسن آسترازنکا در دانمارک مشخص شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
کد خبر: 513907
عامل مرگ دریافت کننده واکسن آسترازنکا در دانمارک مشخص شد

آژانس دارویی دانمارک اعلام کرد: یک داوطلب دریافت کننده واکسن کرونای آسترازنکا که به دلیل لختگی خون فوت کرد، دچار علائم غیرعادی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس اعلام آژانس دارویی دانمارک یک زن ۶۰ ساله در این کشور که پس از دریافت واکسن کرونای آسترازنکا بر اثر لخته شدن خون فوت کرده، علائم "بسیار غیرمعمولی" داشته است.

در گزارش این آژانس آمده است: سطح پلاکت در خون این داوطلب به شدت افت داشته و لختگی خون در عروق کوچک و بزرگ او مشاهده شده و همچنین خونریزی داشته است.

آژانس دارویی دانمارک اعلام کرد: همچنین چندین مورد مشابه در نروژ و در پایگاه داده آژانس دارویی اروپا (EMA) در مورد عوارض جانبی این دارو یافت شده است.

نروژ روز شنبه اعلام کرد: سه نفر از دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا که کمتر از ۵۰ سال داشته اند به دلیل خونریزی، لخته شدن خون و افت پلاکت خون در بیمارستان تحت معالجه قرار گرفتند که مقامات بهداشتی این علائم را غیرعادی خوانده اند.

به گزارش رویترز، برنامه واکسیناسیون کروناویروس در اروپا طی دو هفته گذشته با گزارش های منتشر شده در مورد بروز لختگی خون در دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا با مشکل روبرو شده است.