۰ نفر

طی مراسمی؛

۲۹۰۰کیلوگرم موادمخدر در ورامین امحاء شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبر: 513863
۲۹۰۰کیلوگرم موادمخدر در ورامین امحاء شد

۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم از مواد مخدر کشف شده در شرق استان تهران روز دوشنبه طی مراسمی در شهرستان ورامین امحاء شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ تن انواع مواد مخدر در شرق استان تهران کشف شد که بخشی از این مواد در قالب مرفین و تریاک با صدور احکامی به منظور استفاده در بخش دارویی در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت و مواد امحاء شده امروز مصرف دارویی ندارد.

سردار کیومرث عزیزی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ باند مواد مخدر با تلاش عوامل انتظامی و همکاری شهروندان در ارائه اطلاعات به پلیس، متلاشی، و تعداد زیادی از قاچاقچیان دستگیر و به محاکم قضایی ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: مقابله با مواد مخدر، تنها بخشی از مبارزه با این بلای خانمان سوز است و در کنار اقدامات سلبی پلیس، لازم است تا اقدامات ایجابی و فرهنگی نیز انجام شود تا توفیق خوبی به دست آید.

وی تأکید کرد: مقابله با مواد مخدر باید به یک دغدغه و حرکت اجتماعی تبدیل شود و لازم است تا تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

عزیزی افزود: اقدامات فرهنگی مبارزه با مواد مخدر باید از داخل خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود تا از میزان تقاضای مواد مخدر کاسته و به همان نسبت از عرضه آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد : در حوزه درمان افراد معتاد، اقدامات بسیار مناسبی در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ انجام شده و لازم است تا فرد معتاد درمان شده، مورد حمایت قرار گرفته و به حال خود رها نشود تا بار دیگر اسیر اعتیاد نگردد.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.