۰ نفر

ثروتمندان در بحران کرونا به ثروت خود اضافه کردند

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 513602
 ثروتمندان در بحران کرونا به ثروت خود اضافه کردند

ثروتمندان برتر آمریکایی توانسته‌اند در طول بحران شیوع ویروس کرونا چند صد میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کنند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، در حالی که شیوع ویروس کرونا برای اکثر مردم جهان به بحرانی جدی تبدیل شد، اما برای میلیارد‌رهای آمریکایی دوره خوبی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ سال گذشته در زمان شیوع ویروس کرونا نه تنها برای ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا اصلاً سال بدی نبود، بلکه در این مدت ثروتش بیش از 5 برابر شد چراکه ارزش سهام تسلا 547 درصد رشد کرد.

وی همچنین تونست برای مدتی با پشت سر گذاشت جف بزوس، بنیانگذار شرکت فروش اینترنتی آمازون، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند. ثروت مارک زوکربرگ، بنیانگذار شرکت فیسبوک هم 100 میلیارد دلار طی سال گذشته افزایش یافت و ثروت لایپیج و سرگئی برین، که از سهامداران گوگل هستند مجموعا 65 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در طول سال 2020 ارزش بازار شرکت گوگل هم از 2000 میلیارد دلار فراتر رفت و باعث شد تا تیم کوک مدیرعامل آن میلیاردر شود.

در واقع روی آوردن مردم به سمت خرید اینترنتی بیشتر به نفع آمازون تمام شد و کار به جایی رسید که این شرکت در اوایل بحران کرونا با مشکل در تأمین اقلام مورد نیاز مردم از جمله مواد ضدعفونی‌کننده و دستمال کاغذی مواجه شد.

از طرف دیگر بسیاری از شرکت‌ها کارمندان خود را دورکار کردند و همین امر تقاضا برای اجاره فضای حافظه یا خدمات کلود را افزایش داد و این مسأله خیلی برای شرکت‌هایی نظیر گوگل، فیسبوک و مایکروسافت درآمدزا بود. در حالی میلیارد‌رهای جهان درآمدشان به میزان قابل توجهی در طول بحران کرونا افزایش یافت که میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا در همین مدت با بحران جدی اقتصادی روبرو بوده‌اند و میلیون‌ها نفر دیگر نیز بیکار شدند.

این افزایش نابرابر ثروت و بحرانی بودن اوضاع مردم در آمریکا نشان‌دهنده جدی‌تر شدن مسأله نابرابری اجتماعی در آمریکا بوده است. در واقع دارایی ثروتمندان آمریکایی در طول بحران کرونا حدود 360 میلیارد دلار افزایش یافته است.