۰ نفر

استاندار خوزستان مطرح کرد؛

ادامه محدودیت سفر بین استانی در خوزستان

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲:۵۸
کد خبر: 513379
ادامه محدودیت سفر بین استانی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: محدودیت سفر بین استانی تا آخر وقت روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت؛ محدودیت تردد و همچنین محدودیت بازگشایی مشاغل گروه‌های۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی۳ و ۴ در شهرهای نارنجی تداوم خواهد داشت.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری خوزستان اظهار کرد: در این جلسه وضعیت انتشار ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ابعاد ملی، استانی و محلی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، چهار شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز به نارنجی و سه شهرستان از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شده‌اند. وضعیت بیماری در اکثر شهرستان‌های خوزستان در حال تثبیت است اما تا خروج از حالت قرمز و نارنجی فاصله دارند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه برخی از محدودیت‌ها ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: محدودیت سفر بین استانی تا آخر وقت روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت؛ محدودیت تردد و همچنین محدودیت بازگشایی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی تداوم خواهد داشت.

استاندار خوزستان گفت: مسدود بودن بخش مسافری مرزهای خوزستان تا یک هفته تمدید شده است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، باز هم تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مشوق‌های خوبی برای کمک به گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ لحاظ شده است. تشدید طرح بیماریابی محله‌محور شهید سلیمانی نیز از شنبه ۲۳ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه عملی خواهد شد.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۲۰ هزار تست در خوزستان انجام می‌شود، تصریح کرد: ردیابی بیماران، ایزوله بیماران و رهگیری موارد تماس، برخی از کارهایی هستند که در این طرح اجرا می‌شود. بیماریابی بسیار تقویت شده است که در شناسایی به موقع مبتلایان، بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: پویش‌های "نه به چهارشنبه‌سوری"، "نه به عیددیدنی"، "نه به سفرهای غیرضروری" و "نه به ۱۳ به در" باید اجرا شوند و در صورت رعایت مردم، امیدواریم به زودی از شرایط قرمز و نارنجی خارج شویم.

استاندار خوزستان گفت: تا چهارشنبه آینده از ورود مسافران به خوزستان یا خروج مردم از استان جلوگیری می‌شود اما از روز پنجشنبه سفر بین شهرهای زرد امکان‌پذیر است. توصیه ما این است که سفر انجام نشود اما در صورت رفتن به سفر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.