۰ نفر

پرفروش‌ترین سگ‌ها (نژادهای سگ) در ایران

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
کد خبر: 511805
پرفروش‌ترین سگ‌ها (نژادهای سگ) در ایران

سگ ها در مناطق مختلف جهان متفاوت ارزیابی می شوند. خصوصیات وفاداری ، دوستی ، محافظت و عاطفه باعث شده است سگها جایگاه مهمی در جامعه غربی داشته باشند و در ایالات متحده و اروپا مراقبت و تغذیه سگها به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

امروزه نگهداری حیوانات در منازل به امری مرسوم تبدیل شده که بسیاری از افراد از اقشار مختلف و بسیاری از خانواده ها علاقه مند به نگهداری حیوانات در خانه هستند که لزوما این حیوانات ، حیوانات اهلی نیسند.البته در این میان گربه ها و سگ ها از محبوبیت ویژه ای برخودارند.

اگر شما هم قرار است نسبت به خرید یک سگ به عنوان همراه خود در خانه و حیوان خانگی خود اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از اقدام با پرطرفدارترین نژادهای سگ و کاربردهای آن ها و مشخصات هریک بیشتر آشنا شوید تا انتخابی هوشمندانه را تجربه کنید.

در این مقاله قصد داریم که 4 نژاد پرفروش در ایران را معرفی کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

1- ژرمن شپرد

س

سگهای چوپان آلمانی (GSD) سگهایی نجیب ، کوشا ، وفادار و بسیار باهوش هستند. ژرمن ها نژادی بزرگ محسوب میشوند که دارای ساختاری کاملاً کارآمد و ورزشی است که باعث می شود هم قدرتمند و هم چابک باشد. اگرچه آنها سگ های گله بسیار خوبی هستند ، اما چوپانان آلمانی بسیار مناسب برای کار به عنوان حیوانات خدماتی مانند سگهای راهنما برای نابینایان هستند. آنها به عنوان سگ کار بسیار عالی عمل می کنند ، به ویژه در عملیات پلیس و ارتش. البته سگ چوپان آلمانی نیز در خانه می تواند یک همدم فوق العاده باشد. 

ژرمن شپردها سگهایی با اندازه متوسط تا بزرگ هستند. قد استاندارد این نژاد دبرای نرها 60-65 سانتی متر (24-26 اینچ) و برای ماده 55-60 سانتی متر (22-24 اینچ) است. آنها دارای پوزه بلند با آرواره های محکم و بینی سیاه هستند. چشم ها متوسط و قهوه ای هستند.

ژرمن شپرد ها سگهای نسبتاً فعالی هستند . چوپانان آلمانی بسیار باهوش و مطیع هستند و در صورت اموزش می توانند سگ ها نگهبان خوبی باشند ژرمن شپردها  به دلیل آموزش آسان و انجام وظایف و پیروی از دستورات مشهور هستند. آنها به ویژه برای کارهای از جمله : ردیابی مجرمان ، گشت زنی در مناطق آشفته و کشف و نگهداری مظنونان مورد استفاده قرار می گیرند. بعلاوه ، هزاران چوپان آلمانی توسط ارتش مورد استفاده قرار گرفته اند.  آنها در جنگ جهانی دوم به عنوان سگ های پیام رسان ، سگ های نجات و سگ محافظ شخصی مورد استفاده قرار گرفتند. توجه داشته باشید یافتن یک پرورش دهنده خوب ، کلید یافتن توله سگ سالم است. برای خرید ژرمن شپرد باید فاکتورهای متعدی را در نظر داشته باشید مانند

مشکلات رایج در ژرمن ها

پرورش دهندگان مسئول تلاش می کنند تا بالاترین استانداردهای نژادی را که توسط کلوپ های پرورشگاهی مانند AKC ایجاد شده است ، حفظ کنند. سگهایی که با این استانداردها پرورش می یابند کمتر احتمال دارد دچار مشکلات شود . با این حال ، برخی از مشکلات بهداشتی ارثی می تواند در نژاد ایجاد شود. موارد زیر برخی از بیماری هایی است که باید از آنها آگاهی داشته باشید:

  • دیسپلازی مفصل ران
  • دیسپلازی آرنج
  • اتساع معده - ولوولوس
  • میلوپاتی دژنراتیو

2- پامرانین

سس

پامرانین ها سگهای کوچکی هستند که وزنشان 1.36-3.17 کیلوگرم (3.0-7.0 پوند) و قدشان به 8-14 اینچ (20-36 سانتی متر) می رسد.آنها سگهای جمع و جور اما محکمی هستند.پامرها یک سگ کوچک لطیف با شخصیتی دوستانه - هرچند گاهی اوقات سرسخت است. این نژاد که "پوم" نیز نامیده می شود ، به عزیزان خود بسیار وفادار است و با وجود ظاهر کوچک می تواند یک سگ محافظ خوب باشد.(توضع یک سگ نگهبان را نداشته باشید)

با آموزش مناسب ، پامر می تواند یک همدم عالی  باشد ، اگرچه این سگ برای همه مناسب نیست. خانواده هایی که کودکان خردسال دارند ممکن است خانه ایده آل برای پامر نباشد ، اما این نژاد اغلب با بچه های بزرگتر و آرامتر کنار می آید. اگر سگی کوچک وفادار ، باهوش همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید ، یک Pom می تواند مناسب شما باشد.اگر قصد خرید پامرانین را دارید می توانید به سایت پت فایل مراجعه کنید.از سال 1998 ، این نژاد در میان پنجاه نژاد محبوب در ایالات متحده قرار گرفته است.

مشکلات رایج در پامر ها

 برخی از مشکلات  ارثی می تواند در نژاد ایجاد شود. موارد زیر برخی از مشکلاتی است که باید از آنها آگاهی داشته باشید:

  • دررفتگی کشکک
  • عارضه های تنفسی

  • آتروفی پیشرونده شبکیه (PRA)

3- شیتزو

سسس

شیتزو سگی کوچک اما محکم است این نژاد پوشش متراکم ، بلند و دولایه دارد.Shih Tzu در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد که شامل سایه های مختلف طلایی ، سفید ، قهوه ای و سیاه است. رنگ با بزرگتر شدن سگ می تواند کمی تغییر کند. رفتار هوشیار ، با اعتماد به نفس ، بازیگوش و شجاعانه این نژاد، آن را در بین علاقه مندان به سگ های کوچک محبوب می کند. شی تزو یک نژاد باستانی است که در سال 1934 ، باشگاه Shih Tzu انگلیس تاسیس شد و نژاد در 7 مه 1940 به طور رسمی توسط Kennel Club (انگلستان) به رسمیت شناخته شد.

شیتزو ، اگر به درستی آموزش دیده و از او مراقبت شود ، می تواند یک همراه عالی را ایجاد کند. اندازه کوچک آن این نژاد را برای آپارتمان ها و فضاهای کوچکتر مناسب می کند. فقط برای برخی از خرخر و خروپف آماده باشید. Shih Tzu به دلیل شکل سر و صورت کوتاه و "صاف" یک نژاد براکیسفالیک محسوب می شود. به طور کلی ، بیشتر صاحبان این نژاد به شما می گویند که Shih Tzu یک نژاد سگ دوست داشتنی است در ایالات متحده ، شیتزو در بین 20 نژاد محبوب قرار دارد.

بیماری های رایج شیتزو

نظرسنجی Kennel Club UK ، طول عمر متوسط یک شیتزوا 13 سال و 2 ماه اعلام کرده  اما بیشتر آنها 10 تا 16 سال زندگی می کنند. بیماری های رایج در این نژاد :

  • سندرم براکیسفالیک
  • بیماری دیسک بین مهره ای
  • Keratoconjunctivitis Sicca (خشکی چشم)
  • دیستیکیازیس

4- دوبرمن

سسسس

دوبرمن پینچر یک نژاد سگ با اندازه متوسط بزرگ و دارای قفسه سینه پهن با ظاهری زیبا و محکم است. این نژاد عضلانی و ورزشی است ، از قدرت و استقامت بالایی برخوردار است - به حدی که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان سگ رسمی سپاه تفنگداران دریایی خدمت می کرد. دوبرمن ها (که به آنها "دوبس" یا "دوبی" نیز گفته می شود) نترس ، وفادار و بسیار باهوش هستند. این ویژگی ها آنها را به سگ های پلیس ، جنگ و نگهبان ایده آل تبدیل کرده است ، اما آنها همچنین همراهان برجسته ای هستند.

به طور کلی خلق و خوی نژاد مطیع و در عین حال محافظ شناخته می شود. پینچر دوبرمن ، در اوایل قرن بیستم به عنوان نژادی محافظ در آلمان پدیدار شد.

مشکلات رایج در دوبرمن

  • کاردیومیوپاتی متسع (DCM): بیماری است که باعث بزرگ شدن عضله قلب و عملکرد نامناسب آن نمی شود.
  • بیماری فون ویلبراند: کمبود پروتئین خاصی که به لخته شدن خون به سلولهای خونی کمک می کند ، معروف به پلاکت.
  • آسیب حاد نخاعی (میلوپاتی) (که به آن سندرم wobbler و بی ثباتی مهره های گردنی نیز گفته می شود)
  • اتساع معده - ولوولوس (GDV): معمولاً نفخ یا پیچ خوردگی معده نامیده می شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی 4 نژاد پرفروش در ایران پرداختیم. سگ های ژرمن شپرد، پامرانین،شیتزو و دوبرمن را معرفی کردیم. اگر قصد خرید هر کدام از این سگ ها را دارید می توانید به سایت پت فایل مراجعه کنید.