۰ نفر

طی هفته گذشته؛

ایلان ماسک ۲۷میلیارد دلار ضرر کرد

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبر: 511672
ایلان ماسک ۲۷میلیارد دلار ضرر کرد

سقوط سهام تسلا و ضرر و زیان ۱۳ درصدی این شرکت طی هفته گذشته ۲۷ میلیارد دلار از ثروت خالص مدیرعامل آن را کم کرده است.

به گزارش  راشاتودی، سقوط سهام تسلا در این هفته 27 میلیارد دلار از ثروت عظیم مدیرعامل آن، ایلان‌ماسک، را کم کرد. سهام این خودروسازی برای چهارمین روز پیاپی کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ارزش سهام تسلا حدود 4 درصد در روز چهارشنبه کاهش یافت و به پایین ترین رقم طی سه ماه گذشته رسید، به این ترتیب این شرکت 13 درصد طی هفته گذشته ضرر کرده است.  سهام تسلا با ارزش فعلی 598 دلار حدود 30 درصد نسبت به اوج 883 دلاری که در 26 ژانویه ثبت شده بود کاهش یافته است.

نوسان قیمت سهام تسلا ناگزیر بر سود خالص مدیرعامل آن هم تاثیر خواهد گذاشت. ایلان ماسک مالک بیش از 20 درصد از سهام این شرکت است.  سقوط سهام تسلا 27 میلیارد دلار از ثروت خالص مدیرعامل آن را کم کرده و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت ماسک در حال حاضر به 157 میلیارد دلار می رسد. ماسک همچنین دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست و این عنوان را در اوایل سال جدید میلادی به جف بزوس، موسس شرکت آمازون داد.

 در حالی که ماسک اعلام کرده بود ارزش سهام تسلا افزایش خواهد یافت، سقوط اخیر در بحبوحه فروش وسیع سهام فناوری به خاطر افزایش سود خزانه داری آمریکا و دورنمای تورم بالاتر، به وجود آمده است. در حالیکه نزدک 1.6 درصد در روز جمعه افزایش داشت، شاخص آن هنوز هم 2 درصد پایین تر از هفته گذشته است.  شاخص نزدک-100 1.6 تریلیون دلار ارزش بازار خود را طی سه هفته گذشته از دست داده است.