۰ نفر

در روزهای پایانی سال؛

ساعت منع تردد شبانه تغییر‌ می‌کند؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 511013
ساعت منع تردد شبانه تغییر‌ می‌کند؟

استاندار تهران گفت: ستاد تنظیم بازار یک روز درمیان تشکیل جلسه می‌دهد و به دنبال کنترل شرایط هستیم. همه عوامل تنظیم بازار مشغول به کار هستند تا در شب عید با گرانی کالاهای اساسی روبرو نشویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو میدان قیام و دولاب در جمع خبرنگاران گفت:مساله بوی نامطبوع اطراف تهران و جمع آوری متکدیان که رییس جمهور به آن اشاره کردند، هر دو در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌ها از جمله مدیر کل اتباع خارجی، شهرداری، بهزیستی در رابطه با کودکان کار و خیابان برگزار شد. از شهریور ماه جمع آوری این کودکان آغاز و ۶۵۰ نفر مورد پذیرش قرار گرفته و در مراکزی که شهرداری امکانات اولیه آنها را فراهم کرده و بهزیستی نیز ساماندهی آنها را را در دستور کار قرار داده بود اجرا شد. ۵۰۰ کودک با اخذ تعهد آزاد و ۵۰ نفر در مراکز مانده اند.

بندپی گفت: حدود ۸۰ درصد این کودکان از اتباع و مابقی از هموطنان هستند. همه دستگاه‌هایی که براساس آیین نامه کودکان کار و خیابان مکلف به همکاری بودند، همکاری بسیار تنگاتنگی دارند و در ادامه این همکاری شدت و سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

استاندار تهران در ادامه درخصوص بوی نامطبوع تهران گفت: سه کانون بوی نامطبوع شناسایی شده است. از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز اعتبار لازم برای مطالعات در نظر گرفته شده است.نسبت به گذشته براساس نظرات کارشناسی، ۵۵ درصد کاهش بوی نامطبوع را داشته ایم.

او درباره محدودیت‌های شبانه ناشی از کرونا و نزدیک شدن به آغاز سال جدید گفت: اتفاق جدیدی نیست و همان محدودیت‌هایی که اعمال شده و ستاد کرونا تدوین کرده است را داریم و از همه مردم خواهش می‌کنیم که همکاری کنند. در تهران با این تراکم جمعیت باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

بندپی با بیان اینکه منع تردد شبانه کمرنگ‌تر شده است افزود: باید پروتکل‌ها اجرا شود تا شرایط شکننده و ناپایدار تهران به مرحله تثبیت برسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح منع تردد شبانه تغییر خواهد کرد گفت: خیر منع تردد تغییر نخواهد کرد و از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح برقرار است.

بندپی درباره تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی شب عید گفت: ستاد تنظیم بازار یک روز درمیان تشکیل جلسه می‌دهد و به دنبال کنترل شرایط هستیم. همه عوامل تنظیم بازار مشغول به کار هستند تا در شب عید با گرانی کالاهای اساسی روبرو نشویم.

استاندار تهران تاکید کرد: در انبارها کالا به مقدار کافی موجود است.