۰ نفر

راهنمای انتخاب انواع سرویس روتختی

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبر: 510769
راهنمای انتخاب انواع سرویس روتختی

سرویس روتختی و اجزای آن بیشترین جلوه را به تخت خواب داده و نقش مهمی در آراستگی اتاق خواب و تکمیل دکوراسیون این بخش از منزل دارند. علاوه بر این، با کاربرد روتختی، رنگ اصلی لحاف و سرویس خواب مانند روز اول حفظ شده و از نفود گرد و غبار به بستر پیشگیری می‌شود.

اگر قصد تهیه سرویسی هماهنگ با تم رنگی مناسب برای اتاق خواب خود را دارید، هیچ چیز مثل انواع سرویس‌های زیبای روتختی روتختی به شما کمک نخواهد کرد.

در این مطلب:

  • به معرفی کالای خواب در بخش سرویس‌های ملحفه، لحاف و دیگر اجزا می‌پردازیم.
  • شما را با سرویس روتختی سارای و لحاف کارینا آشنا می‌کنیم.
  • با هم درباره مزایای این سرویس بیشتر گفتگو می‌کنیم.

ما را در مطالعه این مطلب همراهی کنید.

سرویس روتختی و نقش مهم آن در در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب

بیشترین لحظات خواب، آرامش و استراحت شبانه ما را در اتاق خواب می‌گذرد. از این گذشته در طول روز نیز این مکان، به عنوان بخش مهمی از منزل مورد استفاده است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا ترکیب و چیدمان آن را زیبا و منظم نگه داریم.

از آنجا که تخت خواب بزرگترین قسمت از دکوراسیون این اتاق را تشکیل می‌دهد، روتختی و دیگر اجزای بکار رفته در سرویس تخت خواب نقش مهمی در این نمای دکوراتیو خواهند داشت. بر این اساس، باید دقت کافی و کامل در انتخاب و خرید این محصولات صورت گیرد.

در این مورد نه‌تنها رنگ و نمای ظاهری، بلکه جنس الیاف مصرفی دربافت پارچه و دوام و کارایی آن نیز به‌نوبه خود دارای اهمیت است.

این اجزای بستر بطور مستقیم با پوست در تماس هستند. آن هم در زمان خواب و استراحت که بدن در بی‌دفاع‌ترین حالت خود در طول شبانه روز قرار دارد. به این ترتیب وجود هرگونه مشکل در جنس یا آلودگی به میکروب و باکتری، می‌تواند تاثیر منفی بر سلامتی فرد داشته یا تولید حساسیت نماید.

به این منظور، اغلب برندهای شناخته شده و خوشنام تولید کالای خواب، در تلاشند با انتخاب متریال مناسب و طبیعی برای این کار تولیدات خود را به محصولاتی مفیدتر و سالم‌تر ارتقا دهند.

در ادامه مطلب به مرور عواملی می‌پردازیم که در انتخاب روتختی و دیگر اجزای این سرویس از اهمیت بیشتری برخوردارند. با ما همراه بمانید.

۷ مشخصه سرویس روتختی ایده‌آل

برای بیشترین استفاده مفید از پوشاک خواب و منسوجات مورد استفاده در این بخش، شامل لحاف و ملافه‌ها، لازم است انتخابی دقیق داشته و موارد مهم را در هنگام خرید به خاطر بسپاریم. اما این موارد کدامند؟

  • اندازه روتختی: هر قدر هم یک سرویس زیبا و کاربردی باشد، در صورتی که اندازه آن با تخت خواب هماهنگ نباشد، زیبایی خاصی نخواهد داشت. این مورد تاثیر زیادی در شیک و منظم نشان دادن فضای اتاق خواب دارد که نباید از آن غافل شد. بسته به اندازه تخت خوابی که استفاده می‌کنید و با توجه به استانداردهای موجود، می‌توانید سرویسی متناسب با آن خریداری نمایید.
  • وزن: یکی از مشخصه‌های مهم در مورد الیاف بکار رفته در تهیه انواع پارچه وزن آنهاست. گرچه وزن به‌تنهایی نمی‌تواند نشانه درجه مرغوبیت پارچه باشد، اما جز در برخی موارد، اغلب مردم روتختی‌های سبک با قابلیت جابجایی را بر مدل‌های سنگین ترجیح می‌دهند. به این ترتیب کار مرتب کردن تخت خواب هم آسان‌تر می‌شود.
  • رنگ، نقش و طرح: این ۳ مجموعا بخش زیادی از زیبایی اتاق خواب را تشکیل می‌دهند. برای آنکه رنگ روتختی با سایر بخش‌های اتاق تناسب داشته باشد، لازم نیست حتما همرنگ سایر اشیاء یا دیوارها باشد. بلکه کافی است رنگ آن خنثی بوده یا بخشی از تونالیته رنگی محیط باشد.

هم‌چنین سرویس‌هایی با رنگ بادوام، برای مدت بیشتری تازه و نونوار باقی می‌مانند. این بخش مربوط به جنس پارچه روتختی و نوع چاپ آن است که مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. وجود رنگ‌بندی قوی و متنوع، امتیاز بزرگی است که بسیاری از خریداران سرویس روتختی از برندهای خوشنام را به خود جذب کرده و تمایل آنها را به نوع خاصی از این ملزومات خواب بیشتر می‌کند. علاوه بر این در سرویس‌های نقشدار، تمایز رنگ‌ها تا حد زیادی به کیفیت چاپ این نقوش بر روی پارچه بستگی داشته و نقش زیادی در مرغوبیت این ملزومات دارد.

همین مورد درباره طرح و نقش روتختی هم صدق می‌کند. با استفاده از سرویس این وسایل، تکرار نقش در قطعات مختلف مجموعه به خودی خود این کار را برای شما انجام می‌دهد.

  • جنس مرغوب و الیاف لطیف: جنس روتختی و سایر اجزای سرویس خواب از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید این ملزومات اتاق خواب باید مورد نظر داشته باشید. این مورد به‌ویژه در سرویس ملحفه، لحاف لایت ، پتو و دیگر اجزای این سرویس که باید مرتبا شسته شوند بسیار مهم است. در متریال ضعیف، خیلی زود و تنها پس از چندین بار شستشو، از دوام پارچه کاسته شده و نهایتا به اندازه کافی عمر نخواهد کرد.

از طرفی به دلیل تماس مستقیم این اجزا با بدن لازم است جنس الیاف آنها از نوع لطیف و نرم انتخاب شود تا به پوست آسیب نرسانده و خواب راحتی را برای کاربران تدارک ببیند.

  • شستشوی آسان: از دیگر مواردی که به‌ویژه از نظر خانم‌های خانه‌دار ارزش زیادی دارد، قابلیت شستشوی آسان این نوع وسایل است. از آنجا که بهداشت اتاق خواب اهمیت زیادی دارد باید این سرویس از متریالی انتخاب شود که به راحتی شسته شده و خیلی آسان هم خشک و مجددا قابل استفاده باشد. این مورد با انتخاب الیاف مرغوب و شناخته شده امکان‌پذیر است. محدودیت بالا در نوع شستشو و مواد مصرفی جهت این کار هم دست و پاگیر بوده و از نظر اغلب افراد موردی منفی محسوب می‌شود.
  • ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال: این روزها کاربرد برخی الیاف مصنوعی که با پوست بدن ایجاد حساسیت می‌کنند به موردی در خرید ملزومات بستر و سرویس روتختی تبدیل شده است. برای فرار از این مشکل، علاوه بر انتخاب برندهای شناخته شده بهتر است هنگام خرید به مشخصات و جنس پارچه آن توجه شود.

ضدمیکروب بودن این ملزومات به‌ویژه در ملافه‌ و پتو که بیشترین تماس را با پوست دارند به حفظ سلامتی افراد کمک زیادی می‌کند.

  • قیمت سرویس خواب: انواع سرویس خواب، لحاف لایت، پتو و ملافه چه به شکل مجموعه و چه جداگانه، دارای طیف متنوعی از قیمت‌ هستند. مزیتی که قدرت خرید آنها را از طرف همه افراد با هر میزان بودجه بیشتر می‌کند. اما صرف‌نظر از قیمت، دوام و کارایی آنها و نقش مثبت آنها در زیباسازی فضای اتاق خواب خانواده‌ها ارزشمند است.

2

با اجزای سرویس روتختی آشنا شویم

گرچه نام این نوع سرویس با کلمه روتختی پیوند خورده است، اما اجزای مختلفی در این مجموعه وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

سرویس ملحفه: انتخاب ملحفه برای سرویس روتختی معمولا از میان انواع کشدار صورت می‌گیرد. دوخت کش در این مدل‌ها ضمن بالا بردن دوام و کارایی این وسایل، جاسازی و کادر کردن ملافه و روبالش‌ها را نیز آسانتر می‌کند. این مجموعه ۳ تکه‌ای شامل یک ملافه کشدار و ۲ عدد روبالشی است که در سایزهای یکنفره و دونفره عرضه می‌شود.

پتو: در این سرویس‌ها پتو در انواع یکنفره و دونفره و با الیاف مخملی و نقش برجسته ارائه شده و دارای رنگ‌بندی متنوع می‌باشد. سبکی و قابلیت شستشوی آسان این نوع پتوها نیز امتیازی است که از نظر مشتریان دور نمانده است.

لحاف لایت، لحاف نوجوان و لحاف دیجیتال: این تنوع و مدل‌های بیشتر نیز بخش دیگری از مجموعه سرویس روتختی را تشکیل می‌دهند. همه این نمونه‌ها از نظر طیف رنگی و قابلیت تطبیق اندازه‌ها، با سایزبندی استاندارد تولید و عرضه می‌شوند.

لحاف لایت، شامل انواع لایت ساده و طلاکوب، میکروفایبر و لحاف تترون می‌باشد و در تنوع خود با ۳ نوع سایزبندی یکنفره و دونفره با دوخت ظریف و زیبا به مشتریان عرضه می‌شود. مزیت‌های وزن کم و پوشش عالی نیز بر طرفداران این محصولا خواب افزوده است.

لحاف نوجوان، با طرح‌های متفاوت و موردپسند نوجوانان و کیفیت چاپ اعلا از دیگر موارد موجود در این مجموعه است که توجه و علاقه خانواده‌ها را بسوی خود جلب نموده است. طرح‌های اسپورت، فانتزی، کلاسیک و انواع طرح‌بندی متنوع دیگر نیز در این مجموعه جاداشته و طرفداران زیادی بین نوجوانان دارد. لحاف نوجوان به دلیل وزن مناسب قابل استفاده در موقعیت‌های مختلف نیز هست.

لحاف دیجیتال، برخوردار از چاپ و طراحی فوق‌العاده جذابی است که در طرح‌های خاص و با استفاده از پارچه‌های مرغوب تهیه می‌شوند و با استقبال خوبی هم از طرف مشتریان روبرو هستند.

معرفی محصول

در این بخش شما را با نمونه‌هایی از سرویس روتختی و لحاف آشنا می‌کنیم که با استقبال خوبی از طرف عموم روبرو شده‌اند.

سرویس روتختی سارای: این سرویس روتختی از جنس کتان و در طرح و رنگ‌های متنوع تهیه می‌شود. سایزبندی روتختی و روبالش در این مجموعه دقیق و کاملا استاندارد است. کتان به دلیل داشتن جنس خاص با منشا طبیعی نرم و لطیف و خنک است. هم‌چنین این جنس پارچه با طبیعت پوست بدن سازگاری داشته و از بروز حساسیت مصون است.

کتان سبک و زیباست و رنگ‌‌های درخشانی دارد. خصوصیاتی که برای یک روتختی بسیار مناسب هستند. این مجموعه شامل روتختی، دو عدد روبالشی و دو عدد روکوسنی بوده و تخت خواب دو نفره را کاملا پوشش می‌دهد.

3

سرویس لحاف کارینا: این مجموعه دارای لحاف و ملحفه روکشدار است. هم‌چنین در نوع یکنفره دارای ۲ روبالشی و در دونفره دارای ۴ تکه است. سایزبندی این مجموعه در ۳ نوع نوجوان، تکنفره و دونفره تهیه می‌شود.

 جنس این منسوجات از ساتن است که در نوع خود از درخشندگی و جلای زیادی است.

ساتن به‌راحتی شسته و راحت‌تر از آن هم خشک می‌شود. البته بهتر است برای شستشوی انواع روتختی، ملافه و روبالشی به‌ویژه انواع تهیه شده از جنس‌های حساس و لطیفی مانند ساتن، از آب داغ و شوینده‌های قوی استفاده نشود. هم‌چنین اگر از ماشین لباسشویی برای این کار استفاده می‌شود، لازم است تا آن را روی برنامه مخصوص شستن ساتن تنظیم کنیم.

سرویس لحاف کارینا هم مانند سایر نمونه‌ها دارای طرح‌های مختلف و رنگ‌بندی فوق‌العاده است که امکان انتخاب آزادانه‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

در پایان یادآور می‌شویم انواع سرویس روتختی و لحاف در مدل‌های مختلف را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی گرم و نرم تهیه نمایید. این مجموعه، هم‌چنین شامل ملافه‌های تکنفره و دونفره، لحاف‌ در مدل‌های لایت، هتلی، نوجوان و دیجیتال و نیز روتختی در طرح‌های مختلف است.

تنوع مدل‌ها و زیبایی بی‌نظیر در بخش رنگ و چاپ این محصولات، آنها را به سرویس‌هایی مناسب برای انواع سلیقه تبدیل کرده است. به‌علاوه طیف متنوع قیمت نیز، امکان خرید این منسوجات کاربردی در اتاق خواب را برای همگان و با هر میزان بودجه فراهم اورده است.

توسط مهین مکتبی