۰ نفر

بانک آمریکا؛

حجم اقتصاد چین تا ۱۵سال آینده دو برابر می‌شود

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰:۳۳
کد خبر: 509834
حجم اقتصاد چین تا ۱۵سال آینده دو برابر می‌شود

بانک آمریکا اعلام کرد که چین در پساکرونا یکی از بالاترین رشد‌های اقتصادی در جهان را خواهد داشت و تا سال2035 تولید ناخالص داخلی این کشور دو برابر می‌شود.

به گزاش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هلن کیائو، مدیر بخش اقتصاد‌های آسیایی بانک آمریکا اعلام کرد که در دوران پساکرونا، چین یکی از اقتصادهایی خواهد بود که بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت و به احتمال زیاد تا سال 2035 تولید ناخالص داخلی این کشور دو برابر خواهد شد.

وی افزود: اجرای برخی اقدامات اصلاحی می‌تواند به چین کمک کند تا به این هدف برسد. برای این که حجم اقتصاد چین دو برابر شود این کشور باید در 15 سال آینده به طور متوسط سالانه 4.7 درصد رشد اقتصادی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: ما بر این باوریم که چین می‌تواند به این هدف برسد.

کیائو پیش بینی کرده که همگام با دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی در چین، این کشور آسیایی بین سال‌های 2027 و 2028 از آمریکا سبقت گرفته و به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد که در سال 2020 رشد تولید  ناخالص داخلی چین معادل 2.3 درصد بوده و این کشور تنها اقتصاد بزرگی بود که رشد مثبت را به ثبت رساند و این در حالی است که اقتصاد آمریکا در همین سال رشد منفی 3.5 درصدی داشته است.