۰ نفر

کارشناس هواشناسی؛

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۱۶
کد خبر: 509818
سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

رفیعی گفت: امشب و فردا در شهر‌های تهران و کرج شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کبری رفیعی کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه امشب در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود گفت: نواحی مرکزی خلیج فارس امشب مواج است.

او ادامه داد: فردا در شهر‌های تهران و کرج شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود . از امشب با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم بود.

رفیعی یادآور شد: امشب و فردا این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطقی از جمله چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان، در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان، بارش باران پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از بعد از ظهر فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی و عبور جریانات تراز میانی ، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، شمال آذربایجان و آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

او یادآور شد: برای روز سه شنبه به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کردستان، ایلام، زنجان در سایر مناطق کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود.

رفیعی بیان کرد: روز چهارشنبه در ارتفاعات شمال‌غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد و روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: فردا آسمان تهران تا حدودی ابری است و بیشترین دمای هوا به ۱۴ درجه و کمترین آن به ۶ درجه خواهد رسید.