۰ نفر

یک نماینده مجلس:

رد صلاحیت شده‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵
کد خبر: 509740
رد صلاحیت شده‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: افرادی بودند که برای کاندیداتوری در 1400 هزینه های کلان گدایی کردند که این ها پول کثیف است و باید دستگاه های امنیتی با دقت رصد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، «ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف آباد در مجلس، در رابطه با “اعلام حضور برخی از چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همانطور که کدخدایی، دبیر شورای نگهبان و ریاست پژوهشکده، به درستی بیان کرد افرادی که رد صلاحیت  شدند و دلیل رد صلاحیت به انها اعلام شده در صورتی که رد صلاحیت همچنان باقی است، بهتر است نه برای خودشان، نه برای کشور و نه برای نظام هزینه درست نکنند، زیرا همین هزینه تراشی می تواند یک نکته منفی در پرونده آنها باشد. افرادی که یک بار در عرصه انتخابات رد صلاحیت شدند ولی همچنان دارای ایرادی هستند برای مملکت و شورای نگهبان هزینه تراشی نکنند و کاندیدا نشوند.

او در پاسخ به این سوال که “آیا این امر در طرح اصلاح قانون انتخابات دیده شده است” ادامه داد: خیر اما در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محدودیت هایی مانند سن، مدرک تحصیلی و چهار سال سابقه کارهای بزرگ دیده شده و این تعداد  ثبت نام را محدود می کند.

ابوترابی افزود: باید از ورود پول های کثیف به انتخابات با نظارت استصوابی شورای نگهبان جلوگیری شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. افرادی بودند که برای کاندیداتوری هزینه های کلان گدایی کردند که این ها پول کثیف است و باید دستگاه های امنیتی با دقت رصد کنند.