۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

چه کسانی مشمول استخدام جدید آموزش و پرورش هستند؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبر: 509613
چه کسانی مشمول استخدام جدید آموزش و پرورش هستند؟

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: هرچند این وزارتخانه با کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی روبرو است اما با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مجوز استخدام هشت هزار نفر از این شمار در کشور صادر شده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود شکوهی افزود: از این شمار پنج هزار نفر به عنوان مربی پرورشی و مابقی نیز مشاور در قالب ماده یک و ۲۸ استخدام می‌شوند.

وی بیان کرد: هیچ کدام از فعالیت‌های امور تربیتی و مشاوره در شرایط سخت کرونایی نه تنها تعطیل نشد بلکه با تغییر شکل ارائه خدمات فعالیت‌ها در این بخش چند برابر شد.

شکوهی ادامه داد: امروز خدمات راهنمایی مشاوره دیگر مراجعه محور نیست بلکه به‌ صورت تلفنی و در قالب طرح همدل و پیام مشاور در بستر فضای مجازی ارائه و موارد اورژانسی نیز از طریق مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود کمبود منابع مالی وانسانی اما تلاش شده در بخش مشاوره با مداخله به موقع و مناسب اتفاق‌های خوبی رخ دهد.

شکوهی در باره هدایت تحصیلی دانش آموزان یادآور شد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم با برنامه‌ای مشخص همزمان با سال تحصیلی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند تمرکز در هدایت تحصیلی برپایه نهم تحصیلی است اما در پایه‌های هفتم و هشتم نیز آزمون‌های توانایی، رغبت و سلامت روان برگزار می‌شود و مجموع این عملکردها به اضافه عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، فرایند هدایت تحصیلی را تشکیل می‌دهد.

شکوهی افزود: با توجه به اینکه آزمون توانایی رغبت دانش آموزان در حال برگزاری است، آنها تا ۱۵ اسفند فرصت دارند با مراجعه به سامانه پرتال همگام و سامانه نماد در این آزمون‌ها شرکت کنند.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: سامانه هدایت تحصیلی به صورت مشخص شامل سوال‌های مربوط به توانایی و رغبت، فرم نظر سنجی شخص، والدین، مربیان و معلمان است که باید تکمیل و فرم پنج و ۶ نیز همزمان با برگزاری امتحانات نوبت دوم ارائه می‌شود.

وی در باره سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) گفت: با راه‌اندازی این سامانه درحوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های مختلفی در حوزه  روانی رفتاری، آگاهی بخشی، توانمندسازی و روانی و اجتماعی انجام شده‌است.

شکوهی افزود: همچنین مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی در سطح همه استان‌ها و مناطق تشکیل و تلاش شده برای ارائه خدمت راهنمایی و مشاوره اورژانسی نیز تا پایان امسال خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ راه‌اندازی ‌شود.

برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، به عنوان یکی از برنامه های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فرایند جامعی را از  شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی، شامل می‌شود.

شهیدان رجایی و باهنر در هشتم اسفند سال ۱۳۵۹ با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی نهاد "امور تربیتی" را در وزارت آموزش و پرورش تاسیس کردند.