۰ نفر

ادعای نیامدن قالیباف به عرصه انتخابات۱۴۰۰

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبر: 509560
ادعای نیامدن قالیباف به عرصه انتخابات۱۴۰۰

اخبار پشت پرده حکایت از این دارد که بین نزدیکان قالیباف اختلاف افتاده و ادعای نیامدن قالیباف به عرصه انتخابات1400 یا با هدف خالی نشان‌دادن صحنه برای جلب توجه یا فشار به رقیب بوده است یا تاکتیکی برای دورکردن اذهان از قالیباف در ماه‌های مانده به انتخابات تا او کمتر زیر ضرب و فشار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه شرق، دیروز هم علی مطهری درباره نامزدی قالیباف در انتخابات گفته است: «ایشان از مردم برای مجلس رأی گرفته است برای چهار سال آینده. بهتر است این کار را به پایان برساند. اینکه وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود بی‌احترامی به مردم است». این ایده صرفا علی مطهری نیست و حتی بسیاری از اصولگرایان به‌خصوص تیم مخالف قالیباف هم چنین نگاهی دارند؛ به‌ویژه آنها که در ابتدای کار مجلس بحث میثاق‌نامه را مطرح کردند.

جبهه پایداری که حتی در ابتدا مخالف حضور شهردار سابق تهران در فهرست اصولگرایان تهران برای مجلس بود، به دنبال این بود که بلندپروازی قالیباف را کنترل کند؛ میثاق‌نامه‌ای تهیه کرده بود که نامزدهای ریاست مجلس با امضای آن حق ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری را نداشتند و باید چهار سال نمایندگی خود را به پایان می‌بردند. میثاق‌نامه‌ای که البته قالیباف نه‌تنها آن را امضا نکرد بلکه اصولا در جلسات مرتبط با آن هم شرکت نکرد.‌ اما در صورتی که خبر نیامدن رئیس فعلی مجلس به کارزار انتخابات 1400 درست باشد، اوضاع برای اصولگرایان بسیار پیچیده می‌شود. همان‌طور که ضرغامی گفته اتوبوس نامزدها به راه می‌افتد و شورای نگهبان با انبوهی از شخصیت‌های طراز اول اصولگرای احساس تکلیف کرده، روبه‌رو می‌شود. در صورت تأیید اکثریت آنها انتخابات آتی یکی از پرنامزدترین رقابت‌های ریاست‌جمهوری، به‌ویژه در جریان اصولگرایی می‌شود و بسیار محتمل است که کار انتخابات به علت پخش‌شدن آرا بین نامزدهای اصولگرایی و به‌دست‌نیامدن حدنصاب، به مرحله دوم بکشد.