۰ نفر

در ایام تعطیلات نوروز؛

سفر به مشهد ممنوع شد

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸
کد خبر: 509178
سفر به مشهد ممنوع شد

قلیان گفت: در ایام تعطیلات نوروز مسافرت در شهرهای زرد مسافر پذیر از جمله مشهد ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در ایام تعطیلات نوروز مسافرت در شهرهای زرد مسافر پذیر از جمله مشهد ممنوع است.

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی که بیشتر آنان پرجمعیت هستند در وضع زرد و ۲۱ شهرستان  در وضع آبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارند.
او افزود: بر اساس رنگ بندی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان‌های مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضع زرد هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نکته مهم این است که وضع مشهد و خراسان رضوی شکننده است و با توجه به مشاهده نوع انگلیسی و شناسایی ۶نفر مبتلا به این ویروس در مشهد خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.
قلیان تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را ۱۳۳نفر اعلام  و بیان کرد: میانگین تعداد کل بستری شدگان در بیمارستان‌های این استان ۴۸۲نفر و تعداد کل بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان ۱۶۰نفر است.
او تصریح کرد: میانگین فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان تک رقمی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدتاکید کرد: هم اکنون سامانه‌های صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوسرانی در کشور به نرم افزار ماسک متصل هستند و از صدور بلیت برای افرادی که در مراکز درمانی خصوصی و یا دولتی آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است ممانعت می‌شود.
همچنین رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته است: برای سفر نوروزی بلیط رزرو نکنید اگر همین روند پیش رود، موج چهارم در فروردین رخ می‌دهد.
او افزود: اگر دستور‌های بهداشتی در ۲هفته باقی‌مانده سال به خوبی رعایت شود آن وقت شاید بتوان اجازه داد سفر‌های نوع یک و دو انجام شود، اما اگر موفق به رعایت آن نشویم دیگر سفر‌ها امکان پذیر نیست.