۰ نفر

سازمان هواشناسی؛

بارش برف و باران تا روز دوشنبه ادامه دارد

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 509137
بارش برف و باران تا روز دوشنبه ادامه دارد

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه هفته آینده در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: از سه‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروز (جمعه) در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود که در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای فردا (شنبه) و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش برف و باران پیش بینی کرده است.

روز دوشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش بینی شده است.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در شمال غرب، غرب، ‌سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

بر اساس اعلام این سازمان، امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد که این کاهش دما در شرق و جنوب شرق ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود و با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان سطحی معابر نیز وجود دارد.

امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در برخی مناطق به ویژه زابل، توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در دامنه جنوبی البرز، نیمه شرقی کشور و برخی نقاط مرکز کشور برای امروز خبر داد.  

بر اساس اعلام این سازمان،  امروز بیشینه و کمینه دما در پایتخت نیز پنج درجه و منفی دو درجه خواهد بود.

همچنین امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان پیش بینی شده است.