۰ نفر

لزوم به‌روزرسانی اطلاعات؛

خبر مهم برای دارندگان فیش حج تمتع

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۵۵
کد خبر: 508873
خبر مهم برای دارندگان فیش حج تمتع

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش سازمان حج و زیارت از الزامی بودن تکمیل و بروز رسانی اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع در سامانه reserve.haj.ir سازمان حج و زیارت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  کامران اکبری مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره سامانه رزرو که به منظور بروزرسانی اطلاعات دارندگان فیش حج تمتع راه اندازی شده و از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: اطلاعات بروز شده به منظور بهره برداری آماری برای برنامه ریزی‌های مرتبط متقاضیان حوزه حج و تشرف کاربرد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سامانه تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع به آدرس reserve.haj.ir در خدمت متقاضیان قرار دارد، گفت: ضرورت دارد که دارندگان قبوض ودیعه گذاری نسبت به تکمیل اطلاعات خود مبادرت ورزند.

اکبری با تاکید بر اینکه ورود به سامانه رزرو و بروزرسانی اطلاعات از سوی متقاضیان، ارتباط مستقیم به تشرف در همان سال را ندارد، گفت: تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع، فارغ از تاریخ اعزام خود به سامانه تکمیل اطلاعات مراجعه نمایند چراکه ملاک نوبت بندی تشرف متقاضیان در سال‌های آینده، اطلاعات بروز رسانی شده در سامانه مذکور است.

وی افزود: این اقدام منتج به این خواهد شد که سازمان حج و زیارت بتواند با برقراری ارتباط دوسویه، اخبار و پیام‌های ضروری را نیز به متقاضیان منعکس کند.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند شخصا به سامانه یاد شده مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات فردی خود اقدام کرده و یا اینکه با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز از سازمان حج وزیارت که در سطح استان /شهرستان مستقر هستند به این مهم مبادرت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، و عدم امکان ثبت و بروز رسانی در سامانه رزرو، این افراد می‌بایستی به دفاتر مدیریت حج و زیارت استان‌ها برای پیگیری و رفع آن اقدام کنند.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان تاکید کرد: تکمیل و بروز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران محترم صرفا از طریق سامانه رزرو به آدرس reserve.haj.ir بوده و در رابطه با آگهی‌ها و تماس‌های افراد و مراکز غیرمجازی که با ادعا‌های مختلف در این خصوص در صدد برقراری و دریافت اطلاعات وحتی کنترل و جمع آوری قبوض هستند، هوشیاری و دقت لازم را انجام دهند.