۰ نفر

مشکلات حذف دفترچه بیمه در نخستین روزها؛

بیماران با کارت ملی پذیرش می‌شوند

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 507843
بیماران با کارت ملی پذیرش می‌شوند

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیکی را اختیاری دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، شهرام غفاری - مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی کشور گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی دیگر نیازی به ارائه دفترچه بیمه در مراکز درمانی طرف قرار داد این سازمان ندارند و می‌توانید با کارت ملی به مراکز مذکور مراجعه کنند. همچنین کسانی که دفترچه بیمه دارند، تا آخرین برگ دفترچه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: دلیل این اقدام جلوگیری از حدود ۶۰ میلیون مراجعه برای تمدید و دریافت دفترچه جدید به کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی بود.

غفاری درباره روش‌های جایگزین نسخه نویسی الکترونیکی گفت: سرنسخه پزشک هم مشروط به نوشتن کد ملی بیمه شده در آن، مورد قبول تامین اجتماعی خواهد بود.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: این طرح بر پایه طرح نسخه الکترونیک سوار شده است، اما نسخه نویسی الکترونیک اجبار نیست. بلکه صرفا بستر این کار فراهم شده است. از روش سرنسخه پزشک می‌توان به جای نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

وی درباره نحوه استعلام اعتبار بیمه مراجعه کنندگان گفت: پزشکان می‌توانند از طریق سامانه، *۴*۱۴۲۰# یا سایت medical.tamin.ir استعلام‌های لازم را به سریعترین روش انجام دهند.

غفاری تاکید کرد: بیمه‌های تکمیلی نیز طی همین هفته به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی متصل خواهند شد.

جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در ارتباط اینترنتی با این برنامه درباره طرح حذف دفترچه بیمه گفت:لازم است زیرساخت‌های مناسب برای این طرح به درستی تدبیر شود تا هم پزشکان و هم بیماران دچار مشکل نشوند. در ضمن باید به این نکته توجه شود که آموزش به پزشکان و بیماران زمان بر است.

خیری، عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان که به صورت اینترنتی با برنامه ارتباط برقرار کرده بود، ضمن اعلام استقبال دارو سازان از نسخه‌های الکترونیکی گفت: این کار باید برنامه عملیاتی درستی داشته باشد، هم در نسخه نویسی الکترونیک و هم در حالت سرنسخه پزشک، کار و هزینه بیشتری به داروخانه‌ها تحمیل می‌شود که باید در برنامه عملیاتی به این موضوع توجه شود. زمان بر شدن نسخه پیچی و معطلی مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها از مشکلات دیگر طرح است.