با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص وضعیت کسب و کارهای کوچک در میان نژادهای مختلف آمریکایی و تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-19 بر آنها، مشخص شد که سیاه‌پوستان تا کنون بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تقریبا با گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل آمریکایی، به ویژه کسب و کارهای متعلق به سیاه‌پوستان در تلاش برای سرپا ماندن هستند.

بر اساس آخرین بررسی انجام شده در خصوص وضعیت کسب و کارهای کوچک، حدود یک سوم یا 37درصد از صاحبان سیاه‌پوست کسب و کارهای کوچک اعلام کردند که با توجه به شرایط فعلی بیش از یک سال می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. در مقابل، این آمار برای سفیدپوستان 59درصد و برای اسپانیایی‌زبان‌ها 55درصد بود.

علاوه بر این، 15درصد از سیاه‌پوستان اعلام کردند که کسب و کار آنها به دلیل بیماری همه‌گیر تعطیل شده و هنوز بازگشایی نشده است. در مقایسه، 8درصد از سفیدپوستان صاحب کسب و کارهای کوچک همین مسئله را گزارش کردند. این نظرسنجی با استفاده از پلتفرم SurveyMonkey در تاریخ 15 تا 31ژانویه 2021 انجام شد و بیش از 2100 صاحب مشاغل کسب و کار کوچک را مورد بررسی قرار داد.

در عین حال، اطمینان و خوش‌بینی در میان صاحبان کسب و کارهای کوچک سیاه‌پوست از سایر نژادها بالاتر است. شاخص اطمینان آنها برای کسب و کار 61 بود، در حالی که این رقم برای سفیدپوستان 41 و برای اسپانیایی‌زبان‌ها 59 اعلام شد.

در نمودار ارائه شده، وضعیت کسب و کارهای کوچک در میان نژادهای مختلف آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

مشاغل آمریکا