۰ نفر

استاندار تهران خبر داد؛

افزایش تعداد مبتلایان سرپایی کرونا

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۷
کد خبر: 506266
 افزایش تعداد مبتلایان سرپایی کرونا

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه تصمیم پلمب و تعطیلی جشنواره فجر را داشتیم گفت: در خصوص برگزاری جشنواره موسیقی اعلام کرده ایم که باید به صورت غیر حضوری باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در هفته سوم بهمن ماه در استان تهران اظهار داشت: در خصوص کنترل و پیشگیری از ویروس با هم افزایی همه دستگاه‌ها و با وجود تمام پیچیدگی‌های موجود در استان تهران اقدامات مؤثری انجام شده است.

محسنی بندپی افزود: تیم نظارتی مکلف شده اند که به طور دقیق بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند چرا که میزان بستری افراد زیر ۱۵ سال قبلاً ۹ دهم درصد بوده و هم اکنون این رقم به ۱۱ درصد رسیده، لذا ضروری است که مراقبت بیشتری در رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی در تهران به ۷۴.۵ درصد رسیده است گفت: ویروس جهش یافته در کشور در حال چرخش است و قطعاً وارداتی است اما اینکه هر کسی از خارج می‌آید معطوف به آن باشیم ما را از شناسایی چرخش این ویروس جهش یافته در کل کشور غافل می‌کند.

استاندار تهران عنوان داشت: منشأ ویروس مشخص است و باید شناسایی و قرنطینه را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم و بر اساس آمار تاکنون ۷ نفر شناسایی شده اند ودر این راستا اقدامات باید جدی و با تشدید نظارت‌ها انجام شود.

وی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها در جشنواره فجر نیز گفت: دیدیم که یک شب پروتکل‌ها به درستی اجرا نشد تصمیم بر تعطیلی این جشنواره گرفته شده بود و در ارتباط با جشنواره موسیقی اعلام کرده ایم که باید به صورت غیر حضوری باشد.