۰ نفر

هزینه تحصیل در کانادا / همه آنچه که باید در این زمینه بدانید

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸
کد خبر: 505761
هزینه تحصیل در کانادا / همه آنچه که باید در این زمینه بدانید

یکی از تحصیل کرده‌ترین کشورها در جهان، کانادا، سرزمین افرا،ی هاکی روی یخ و فرصت‌های شغل و تحصیلی فراوان است. این کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجویی بین المللی و مهاجر است که برای تحصیل در کانادا به آنجا مهاجرت می‌کنند.

دانشگاه‌های دارای رتبه برتر در سطح جهانی، برنامه‌های درسی باکیفیت، هزینه نسبتا مناسب زندگی و تحصیل در کانادا و روند آسان دریافت ویزای تحصیلی کانادا باعث می‌شود تا بسیاری به این نتیجه برسند که: "کانادا همان کشوری است که می‌خواهند در آن تحصیل کنند".

چرا تحصیل در کانادا ؟

بسیاری برای شروع تحصیلات دانشگاهی یا ادامه آن در مقاطع بالاتر این کشور را انتخاب می‌کنند. مهمترین دلایل این امر به شرح زیر است.

برخورداری از دانشگاه‌های بزرگ و برتر

کانادا به داشتن دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی برتر، که در سراسر جهان شناخته شده‌اند، افتخار می‌کند. این دلیل این امر سیستم آموزشی کانادا مبتنی بر مطالعات میان رشته‌ای است، همراه با آموزش مهارت‌های قابل انتقال و امکانات عالی. دانشگاه‌های برتر کانادا در میان 100 دانشگاه برتر طبق Times Higher Education Rankings 2018 عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار ساده

یکی از دلایل اصلی کانادا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصد بین المللی دانشجویان شناخته شده، این است که این کشور یک روند شفاف و قابل دسترس برای درخواست ویزا دارد. برای درخواست تحصیل در دانشگاههای کانادا، به طور معمول به صفحه درخواست در وب سایت هر دانشگاه می‌روید تا تعدادی از مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید که شامل موارد زیر است:

کک

  • گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان یا آخرین مقطع تحصیلی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک اثبات کننده مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه (در مناطق فرانکوفون)
  • شواهدی مبنی بر اینکه می‌توانید در طول تحصیل از نظر مالی تمکن داشته باشید یا حمایت شوید.

 مهلت درخواست 15 ژانویه است. پس از پذیرش در دانشگاه کانادا می‌توانید کارهای لازم را برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا شروع کنید.

کانادا دارای یک سیستم اجتماعی عالی و مترقی است

 کانادا در حال تبدیل شدن به یک کشور بسیار مترقی است و این تا حد زیادی تحت تأثیر نیروهای جوان شاغل در بخش دولتی و سیاسی این کشور، به ویژه نخست وزیر جوان، خوش تیپ و خوش فکر آن جاستین ترودو است. با چنین سیستم سیاسی و اجتماعی جای تعجب نیست که کانادا این همه دانشجوی جوان را به خود جذب کرده است.

کانادا شهریه و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد

هزینه های تحصیل در این کشور در رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی و هنر در  از حدود 400 CAD در سال شروع می‌شود. تعداد محدودی از برنامه‌ها بین 1000 تا 4000 CAD در سال است، اما هزینه اکثریت قریب به اتفاق اغلب رشته‌ها بیش از 10،000 CAD در سال است.

در مورد هزینه‌های زندگی - مسکن ، سرگرمی و غذا - شما باید ماهانه بین 1000 تا 2000 CAD بودجه را برای این کار ذخیره کنید. گرانترین شهرها ونکوور و کلگری هستند. برخی از ارزان ترین شهرهای دانشگاهی کانادا عبارتند از: همیلتون، شهر کبک و اتاوا . مهمترین نکته در مورد این کشور میزان متوسط ​​هزینه تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور است، در واقع هزینه‌های دانشجویان مهاجر کمتر از سایر مقاصد برتر تحصیل برای مهاجرت در انگلیس، ایالات متحده و استرالیا است.

 کانادا دارای مدرک لیسانس عالی است

 این کشور دوزبانه دارای گزینه‌های بسیار خوبی برای تحصیل است، برای همین دلیل مشکلی در یافتن رشته مورد علاقه شما نیست. تحصیل در این کشور به معنای انتخاب یک مقصد دانشگاهی عالی است که در آن از کنجکاوی، نوآوری و تحقیقات بسیار استقبال می‌شود.

ککک

برخی از رشته‌های مقطع لیسانس در کانادا که خواهان بیشتری از سوی داوطلبان خارجی دارند عبارتند از: لیسانس مدیریت بازرگانی، مهندسی، لیسانس در علوم محیطی، لیسانس علوم کامپیوتر، لیسانس در رشته‌های فیلم، عکاسی و رسانه.

می‌توانید در کانادا همزمان کار و تحصیل خود را به پیش ببرید

دانشجویان مهاجر در حین تحصیل در کانادا می‌توانند در طول ترم 20 ساعت در هفته و در تعطیلات حداکثر 30 ساعت در هفته کار کنند. علاوه بر این، اگر در منطقه دانشگاه کار می‌کنید، به مجوز خاصی احتیاج ندارید. چون این مجوزی تنها برای اشتغال تمام وقت در خارج از دانشگاه‌ها لازم است.

 برخی از بهترین مشاغل دانشجویی نیمه وقت در کانادا عبارتند از: دفتردار، دستیار خدمات مشتری، دستیار دفتر، همچنین در تعطیلات تابستان این فرصت را خواهید داشت که مشاغل موقتی را در: جشنواره‌ها، اردوگاه‌ها، کنسرت و اماکن عمومی داشته باشید. در کل کانادا کشوری با مشاغل پردرآمد است. این موارد بیشتر برای کسانی که به دنبال کار تمام وقت هستند و بعد از تحصیل به فکر ماندن در کانادا هستند دارای اهمیت زیادی است.

کانادا ترکیبی کامل از طبیعت، فناوری و فرهنگ منحصر به فرد است

 فراتر از دلایل که برای تحصیل در کانادا ذکر شد، این کشور ترکیب بی نظیر از چشم انداز طبیعی با تکنولوژی پیشرفته و جامعه چند فرهنگی است. کانادا یکی از بالاترین رتبه‌ها در زمینه کیفیت زندگی است. پارک‌ها و باغ‌ها ، رویداد‌های فرهنگی، تئاترها  مراکز هنری و موزه‌ها زندگی و تحصیل در این کشور را جذاب‌تر می‌کند.

کککک

کانادا همچنین به عنوان یکی از امن‌ترین و صلح آمیزترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و سوار بر موج فناوری است. برخی از قوی‎ترین صنایع این کشور عبارتند از مخابرات، بیوتکنولوژی و مهندسی هوانوردی و رسانه های دیجیتال و بازی های ویدیویی که فرصت مناسبی برای کار را فراهم می‌آورند.

با اسمارت اپلای به جستجوهای خود پایان دهید

اگر شما هم خواهان ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید، مجموعه اسمارت اپلای با ارائه مشاوره، اسمارت سرچ (جستجوی هوشمند)  و تطبیق شرایط با دانشگاه‌هایی که شرایط پذیرش شما را دارند، برای تحصیل در این کشور به شما کمک خواهد کرد.

خدمات مای اسمارت اپلای به سه بخش جستجوی هوشمند برای یافتن دانشگاه و رشته مطابق شرایط شما، مشاوره هوشمند برای انتخاب از میان گزینه‌ها و تطبیق شرایط با گزینه‌ها و اقدام هوشمند برای اخذ ویزا و پیگیری پرونده مهاجرت انجام می‌شود و تمامی هزینه‌ها در صورت عدم موفقیت به فرد بازگردانده می‌شود. به همین دلیل استفاده از خدمات مای اسمارت اپلای یک انتخاب هوشمندانه است.