۰ نفر

انگلیسی‌ها منتشر کردند؛

جزییات تصویری از لحظه ترور شهید فخری‌زاده

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۴۳
کد خبر: 505190
جزییات تصویری از لحظه ترور شهید فخری‌زاده

به گفته رسانه انگلیسی ، یک تیم 20 نفره که شامل شهروندان اسرائیلی و ایرانی بود هشت ماه محسن فخری زاده را زیر نظر داشتند تا این عملیات تروریستی را انجام بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، رسانه انگلیسی در خصوص این ترور عنوان کرد که روز حادثه  محسن فخری زاده  به همراه همسر و 11 محافظش بود که ناگهان یک اسلحه اتوماتیک که هیچ عامل انسانی در آن دخیل نبود در داخل یک نیسان او را مورد هدف قرار داد و کارشناس هسته ای را به شهادت رساند.

جزییات جدید از چگونگی شهادت محسن فخری زاده

بر اساس گزارش این رسانه، در این  ترور  از خودرو نیسانی که در فاصله 150 متری ماشین فخری‌زاده متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی صورت گرفت که در نهایت منجر به کشته‌شدن فخری‌زاده شد و در این حادثه 11 پاسدار همراه فخری زاده بودند که  انفجار  نیسان هم به خاطر از بین بردن همان پاسداران بود.

گفتنی است که تیرباری که داخل نیسان بود مجهز به سیستم هوشمند ماهواره ای بود که روز حادثه روی فخری زاده زوم شده و از هوش مصنوعی نیز بهره برده بود و در این حادثه به محافظان و همسر محسن فخری زاده آسیبی وارد نشد چرا که در این عملیات از یک سلاح بسیار دقیق اتوماتیک استفاده شد تا از آسیب وارد شدن به غیرنظامیان جلوگیری شود.

پس از وقوع انفجار کارشناسان پی بردند که بمب پس از عملیات به شدت منفجر شد و از بین رفت تا هیچ آثار و شواهدی از سلاح تعبیه شده به جای نماند.

گفتنی است که تاکنون اسرائیلی ها نسبت به این گزارش انگلیسی ها واکنشی نشان ندادند و آن را تایید و یا تکذیب نکردند.

ترور فخری زاده (2)

23456غ789

وزیر اطلاعات ایران چه گفت ؟

وزارت اطلاعات ۵ روز قبل از  ترور شهید فخری زاده  هشدار داده بود.

محمود علوی در بخشی از سخنانش با اشاره به ترور شهید فخری زاده از هجمه ها به وزارت اطلاعات انتقاد کرد و گفت: «وزارت اطلاعات دوماه و نیز پنج‌روز پیش از ترور محسن فخری‌زاده اعلام کرده بود دشمن به دنبال  ترور شهید فخری زاده  در آن نقطه است؛ فقط زمان و مکان ترور را نمی‌دانستیم.»

او افزود: «فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم. از نیروهای مسلح کمک خواستیم قرار بود فردی را معرفی کنند که روی مسئله کار کنیم که متاسفانه ترور انجام شد.»