۰ نفر

مدیر کل پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت:

پرستاران بدون پروانه صلاحیت می‌توانند مشغول به کار باشند

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۵۴
کد خبر: 504594
پرستاران بدون پروانه صلاحیت می‌توانند مشغول به کار باشند

عظیمی گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مخصوص فارغ‌التحصیلان گروه پرستاری است و به طور کلی این آزمون حد‌نصابی بوده و ظرفیتی محسوب نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیلا عظیمی مدیر کل پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به لزوم برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران اظهار کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مخصوص فارغ التحصیلان گروه پرستاری است و به طور کلی این آزمون حد نصابی بوده و ظرفیتی محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه گروه پرستاری صلاحیت‌های علمی، جسمی و توانایی‌های روانی برای شغل پرستاری سنجیده می‌شود و پرستاران برای کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای باید در این آزمون قبول و نمره حد نصاب لازم را بدست آورند.

عظیمی با اشاره به واجب نبودن این آزمون در شرایط فعلی بیان کرد: در حال حاضر اگر پرستاران در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای قبول نشوند می‌توانند در حرفه خودشان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی مشغول به خدمت باشند، ولی در آینده کسب پروانه صلاحیت‌های حرفه‌ای واجب و ضروری می‌شود.

او تاکید کرد: طراحی سوال منابع و محور آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای با نظر معاونت پرستاری و با هماهنگی بورد تخصصی پرستاری انجام می‌شود. ما در حال برنامه ریزی هستیم تا کار‌های اجرایی آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به سازمان نظام پرستاری داده شود و اقدامات اعطای مجوز این کار به سازمان نظام پرستاری در حال انجام است.

عظیمی گفت: افرادی که تقاضای کسب ردیف مدیریتی بوده یا خواستار کسب مجوز جهت تاسیس شرکت خدمات پرستاری در منزل هستند باید در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای پرستاری قبول و این پروانه را کسب کنند.