۰ نفر

افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 502703
افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا روز پنجشنبه شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه تا روز پنجشنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است گفت: از روز سه شنبه تا پنجشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

او ادامه داد: امشب و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: بعد از ظهر پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و از اواخر وقت، بارش در چند استان غربی کشور آغاز می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: روز جمعه در استان‌های واقع در غرب کشور و همچنین استان‌های دامنه زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی همچون ارتفاعات تهران و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

او تاکید کرد: در مناطق گرمسیر غرب کشور ، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع شاهد بارش برف خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: فعالیت این سامانه در روز شنبه هفته آینده تشدید شده که گستره آن به جنوب، غرب، برخی نقاط مرکزی کشور و سواحل خزر کشیده شده و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز را نیز در بر می‌گیرد.

او درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف  است و در برخی ساعات غبار محلی را شاهد خواهیم بود. بیشترین دمای هوا به ۱۵ درجه و کمترین آن به ۲ درجه می رسد.