۰ نفر

با اعطای نمایندگی شبکه فروش خود را گسترش دهید

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 501889
با اعطای نمایندگی شبکه فروش خود را گسترش دهید

اخذ و اعطای نمایندگی راهکاری اساسی برای توسعه‌ شبکه فروش و بهبود رونق بازار کار صاحبان مشاغل به حساب می‌آید. توسعه شبکه فروش از طریق اعطای نمایندگی به عنوان روشی ایمن و تضمینی با حاشیه سودی مطمئن در بازار کسب‌وکار شناخته شده است.

شرکت‌ها از طریق اعطای نمایندگی می‌توانند به بازاری گسترده دسترسی پیدا کنند و کسب‌وکار خود را رونق بخشند. اما اعطای نمایندگی چگونه می‌تواند به توسعه شبکه فروش کمک کند؟

اعطای نمایندگی چه کمکی به توسعه شبکه فروش می‌کند؟

اعطای نمایندگی یا به اصطلاح فرانشیز یا فرانچایز، روشی پذیرفته شده به منظور توسعه بازار کسب‌وکار محسوب می‌شود. در این روش، شرکت‌های دارای نام و علامت تجاری تصمیم می‌گیرند بازار کسب‌وکار خود را از طریق اعطای نمایندگی توسعه دهند. این فرایند اساسا مطابق با قراردادی مشخص و از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد. اعطای نمایندگی به این صورت می‌تواند موجب شکل‌گیری شبکه‌ی گسترده‌ای از پخش و فروش در موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون شود و به این ترتیب مزایای رقابتی و حاشیه سود را بالا ببرد.

مطابق با قرارداد اعطای نمایندگی، طرفین قرارداد حقوق و تعهدات مشخصی پیدا می‌کنند. شرکت نماینده‌دهنده معمولا در ازای حق استفاده از نام و برند تجاری، فراهم کردن مواد اولیه، آموزش متقاضیان اخذ نمایندگی و حمایت‌ و پشتیبانی از نمایندگان در بخشی از سود نمایندگی سهیم خواهد شد. از طرفی نمایندگان هم با استفاده از نام تجاری شرکت مرجع و حمایت و پشتیبانی آن به درآمدی مشخص و حاشیه سودی مطمئن خواهند رسید.

ف

چگونه نمایندگی بدهیم؟

اعطای نمایندگی به شیوه‌های گوناگونی قابل انجام است. اگر چه انتشار آگهی در روزنامه روشی مرسوم در این زمینه محسوب می‌شود، اما با دیجیتالی شدن دنیای کنونی استفاده از بسترهای آنلاین می‌تواند کمک بیشتری به دیده شدن آگهی شما بکند.

نماینده‌یاب وب‌سایتی تخصصی در زمینه‌ی اخذ و اعطای نمایندگی است که این بستر را برای شرکت‌های متقاضی اعطای نمایندگی فراهم کرده است تا با انتشار آگهی خود در فضایی تخصصی مسیر رسیدن به توسعه شبکه فروش خود را کوتاه‌تر کنند. در این وب‌سایت بیش از 15000 متقاضی اخذ نمایندگی از سراسر کشور حضور دارند و آگهی شما شانس زیادی برای دیده شدن دارد.

وب‌سایت‌های تخصصی و سایر بسترهای آنلاین می‌توانند محل مناسبی برای انتشار آگهی اعطای نمایندگی شرکت شما باشند. انتشار آگهی به صورت آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که دیگر درگیر فرایند طولانی‌مدت و بعضا خسته‌کننده‌ی یافتن نمایندگانی مجرب در مناطق مختلف کشور نباشید. هم‌چنین شما با انتشار آنلاین آگهی‌ها این امکان را دارید که همزمان توسط تعداد زیادی از متقاضیان اخذ نمایندگی دیده شوید.

اعطای نمایندگی چه مزایا و معایبی دارد؟

اعطای نمایندگی مزایای گوناگونی برای شرکت‌ها و البته متقاضیان اخذ نمایندگی دارد. مهم‌ترین مزیت اعطای نمایندگی، توسعه شبکه فروش، سرعت بخشیدن به توسعه و کم خطر بودن چنین تسریعی از نظر مالی است. کاهش هزینه تبلیغات از دیگر فوایدی است که با واگذاری نمایندگی به آن دست پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، شما با داشتن نمایندگانی مجرب در سراسر کشور قادر خواهید بود شبکه قدرتمند پخش و فروش خود را بسازید و قدرتی رقابتی پیدا کنید.

اگرچه مزایای اعطای نمایندگی بر صاحبان کسب‌وکار پوشیده نیست، اما این روش توسعه معایبی هم دارد. شرکت نماینده‌دهنده طی این فرایند، قسمتی از کنترل خود بر بازار فروش را از دست خواهد داد. همچنین شرکت‌ها تا شکل گرفتن نمایندگی‌ها به طور کامل، سود کم‌تری به دست خواهند آورد. از دیگر معایب واگذاری نمایندگی می‌توان به چالش‌های مدیریتی بیشتر برای مدیران شرکت‌های نماینده‌دهنده اشاره کرد. گسترش تعداد نمایندگی‌ها، مدیران شرکت مرجع را با چالش‌های بیشتری مواجه می‌کند که مستلزم صرف وقت و برنامه‌ریزی اصولی‌تری است.

در مجموع فارغ از مزایا و معایب احتمالی این روش، اگر به مجموعه‌ای از نکات کلیدی در اعطای نمایندگی یا فرانچایز دقت کنید، می‌توانید در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورید.

فف

اعطای نمایندگی موفق به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر می‌خواهید آگهی اعطای نمایندگی شما به خوبی دیده شود و در نتیجه نمایندگانی شایسته در سراسر کشور جذب کنید، باید به نکاتی دقت داشته باشید:

برنامه کسب‌وکار مشخص (بیزینس پلن) داشته باشید: اعطای نمایندگی بدون داشتن برنامه کسب‌وکار مشخص چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. مشخص کردن اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت در برنامه کسب‌وکار کمک می‌کند مسیر روشن‌تری از جزییات درآمدزایی و سوددهی فعالیت‌های نمایندگان‌تان در اختیار داشته باشید.

شرایط اعطای نمایندگی را به صورت واضح مشخص کنید: شرکت‌های نماینده‌دهنده معمولا شرایط خاصی برای اعطای نمایندگی در نظر می‌گیرند. اگر نماینده شما باید دارای ویژگی‌های خاصی از جمله سابقه کار مشخص، حدودی از سرمایه، ملک و یا انبار باشد بهتر است این شرایط را در آگهی خود درج کنید تا افراد با آگاهی بیشتری برای اخذ نمایندگی با شما وارد مذاکره شوند.

از نمایندگان خود حمایت کنید: فعالیت نمایندگان شما تأثیر مستقیمی در سود و اعتبار شرکت‌تان دارد، بنابراین لازم است که با آموزش، مشاوره و ارزیابی وضعیت آن‌ها به صورت مستمر بیش از هر چیز از کسب‌وکار خود حمایت کنید.

قرارداد مشخص داشته باشید: تنظیم قراردادی مشخص و مطابق با موازین قانونی کمک می‌کند مجموعه فعالیت‌های اعطای نمایندگی شما سامان بگیرد و از پیامدهای قانونی ناخواسته جلوگیری شود.

ففف

سایت نماینده‌یاب چه خدماتی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد؟

سایت نماینده‌یاب به عنوان بانک تخصصی اخذ و اعطای نمایندگی این فرصت را در اختیار شرکت‌های متقاضی اعطای نمایندگی قرار می‌دهد که آگهی واگذاری نمایندگی خود را در سایتی تخصصی منتشر کنند. انتشار آگهی در نماینده‌یاب شانس دیده شدن آن را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد، چرا که بیش از 15000 متقاضی اخذ نمایندگی در این وب‌سایت فعال هستند.

علاوه بر خدمات اخذ و اعطای نمایندگی، شرکت‌ها می‌توانند برای جذب بازاریابان مجرب از سایت نماینده‌یاب استفاده کنند. این وب‌سایت با داشتن بیش از 2000 بازاریاب آماده به کار، بستر مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازاریابان مورد نیاز خود را در سراسر ایران جذب کنید.

چگونه از سایت نماینده‌یاب استفاده کنم؟

استفاده از خدمات انتشار آگهی اعطای نمایندگی و جذب بازاریاب شرکت‌ها در سایت نماینده‌یاب کاملا رایگان است. برای استفاده از این خدمات کافی‌ست به صورت رایگان در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام اولیه ابتدا لازم است مشخصات شرکت خود به همراه توضیحی مختصر از فعالیت‌های آن را ثبت نمایید. پس از ثبت مشخصات شرکت، می‌توانید جزییات آگهی اعطای نمایندگی یا جذب بازاریاب خود را در قسمت‌های مشخص شده مطابق با راهنمای موجود در سایت وارد کنید.

پس از تأیید آگهی شما توسط کارشناسان سایت نماینده‌یاب از طریق تماس تلفنی با مسئول مربوطه، آگهی شما در سایت نمایش داده خواهد. حال، متقاضیان اخذ نمایندگی آگهی شما را می‌بینند و در صورت تمایل با شما تماس خواهند گرفت. از طرفی این افراد می‌توانند روی آگهی شما داوطلب شوند. هر داوطلب جدید از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. از این پس شما با مراجعه به پنل کاربری خود هم می‌توانید به لیست داوطلبان‌تان دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر آگهی جذب بازاریاب در سایت نماینده‌یاب منتشر کرده‌اید هم می‌توانید به لیست بازاریابان آماده‌به‌کار سایت نماینده‌یاب مراجعه کنید و در صورت تمایل به همکاری با آن‌ها تماس بگیرید.

نماینده‌یاب به عنوان بانک تخصصی اخذ و اعطای نمایندگی در مسیر جذب نمایندگی‌های فعال در سراسر ایران در کنار شما خواهد بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.