۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مطرح کرد؛

کاهش سهم نفت در بودجه به ۲۶۰هزار میلیارد تومان/ تسهیلات سربازان متاهل ۵۰درصد افزایش می‌یابد

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 501582
کاهش سهم نفت در بودجه به ۲۶۰هزار میلیارد تومان/ تسهیلات سربازان متاهل ۵۰درصد افزایش می‌یابد

زارع گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، تسهیلاتی برای سربازان متاهل اختصاص یافت که این تسهیلات ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در نشست خبری امروز خود با اشاره به مصوبات این کمیسیون، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، ۱۳ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، تسهیلاتی برای سربازان متأهل اختصاص یافت که این تسهیلات ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: بر این اساس، تسهیلات و وام برای سربازان متأهل به مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان با بهره بسیار پایین اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین ما وابستگی به نفت را کاهش دادیم و از ۳۹۴ هزار میلیارد تومان به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رساندیم. شفاف سازی کردیم و اجازه‌هایی را که دولت می‌خواست به آن‌ دادیم.

زارع با تاکید بر اینکه انضباط مالی در این لایحه مورد توجه قرار گرفت، گفت: بودجه را دو سقفی و دو زمانه بستیم که یک سقف در شش ماه اول سال و یک سقف در شش ماه دوم سال هزینه و اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

وی درباره ردیف‌های پیشنهادی دولت، اظهار داشت: هنوز در حال بررسی هستیم و حتی در روزهای تعطیل هم تشکیل جلسه می‌دهیم. جمع منابع عمومی دولت هم که ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود تقریبا به هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: ۱۷۸ هزار میلیارد تومان شفاف سازی صورت گرفت، برای مثال، ۹۰ هزار میلیارد تومان در حوزه واگذاری سهام شفاف سازی شد.

زارع ادامه داد: ۵۳ هزار میلیارد تومان هم نامه رییس جمهور برای استفاده از اوراق بود. به این معنا که از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت تا هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان، ۱۷۸ هزار میلیارد تومان شفاف سازی بود و ۱۳۹ هزار میلیارد تومان هم منابع جدید چه در حوزه مالیات‌ها و چه در حوزه اوراق و اسناد تخصیص پیدا کرد. برای مثال، ۲۷ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی اختصاص دادیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: درباره تبصره ۴ که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند مبنی بر ممنوعیت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تصمیماتی از منابع عمومی بودجه گرفتیم، برای مثال وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردیم برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص دهد.

وی ادامه داد: همچنین برای وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های آبخیزداری که از سوی منابع طبیعی کشور انجام می‌شود، هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان گذاشتیم، یعنی دو رقم هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

زارع گفت: برای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیرشان بر شبکه‌های برق ۳۵۱ میلیارد تومان، برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۶۳ میلیارد تومان، برای ۱۳ دانشگاه جامع و برتر کشور ۵۲۷ میلیارد تومان به نسبت مساوی و برای طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، دو  هزار و ۴۷ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره طرح‌های آب و فاضلاب روستایی، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است که می‌تواند در آبرسانی به روستاها در سال آینده بسیار مهم باشد. همچنین برای مشکلات شهر اهواز و طرح‌های آب و فاضلاب شهرهای حمیدیه، کارون و باوی ۸۷۸ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد و افزایش سرمایه صندوق شکوفایی و نوآوری هم تا هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.